Dominacija jedne agencije

Marketing mreža objavila je danas rezultate istraživanja agencija za usluge klipinga i analize medija, a u okviru studije Agency Report.

Novosadska agencija Ninamedia Kliping, godinama, ubedljivo čuva prvo mesto na rang listi po svim kriterijumima analize. Ova agencija, u 2017. godini, zabeležila je veoma malo povećanje poslovnog prihoda od svega 0,24%, odnosno 559 hiljada dinara više nego u 2016. Kada je u pitanju neto dobit, povećanje je znatno veće,  a iznosi oko 106% ili skoro 28,4 miliona dinara više nego u 2016. Broj zaposlenih u 2017. nije se menjao.

Druga na rang listi po poslovnom prihodu nalazi se agencija Kliping. Ova agencija posluje u okviru MCA Grupe, koja ima predstavništva u pet država regiona. Kliping je zabeležio povećanje poslovnog prihoda za preko 21%, kao i neto dobiti za čak 106,7% i broja zaposlenih za 16,67%. Ova agencija beleži stabilan rast po svim kriterijumima, ali je i dalje veoma velika razlika između prve i druge agencije sa rang liste.

Na trećem mestu po poslovnom prihodu, a na drugom po neto dobiti, nalazi se Real Time Clipping. Ova agencija, jedina iz grupacije, beleži pad poslovanja po oba finansijska parametra. Real Time Clipping zabeležio je pad poslovnog prihoda za nešto više od 6%, pad neto dobiti za skoro 19%, a otpustili su i jednog zaposlenog što je smanjenje od 5,56%.

Agencije za usluge klipinga i analize medija najmanja su grupacija agencija sa svega 3 pravna lica koja primarno posluju u ovoj oblasti. Ukupan poslovni prihod agencija za usluge klipinga i analize medija u 2017. porastao je za 2,36%, a neto dobit za 81,66%.

Broj zaposlenih u agencijama za usluge klipinga veći je za 0,88%, a u 2017. iznosio je 114. Najviše novih kolega zaposlila je agencija Kliping (2). Ako bismo poredili veličinu agencija, po broju zaposlenih u 2017. godini, Ninamedia Kliping spada u veliku, Real Time Clipping u srednju, a Kliping u malu agenciju do 15 zaposlenih.

Veoma mali broj pravnih lica nudi usluge klipinga i analize medija, pa samim tim ima mnogo prostora za pokretanje novih agencija koje bi osvežile tržište i donele nove trendove. S druge strane, nove, a i postojeće agencije veoma teško će dosegnuti, odnosno premašiti dominaciju prve agencije sa rang liste.

Više informacija pronađite na infografiku ispod:

Više informacija o istraživanju i metodologiji možete pročitati OVDE.

Za detaljnije analize i sva dodatna pitanja u vezi sa projektom Agency Report, molimo vas da se obratite na mejl ivana@marketingmreza.rs

Zvaničan haštag projekta je #AgencyReport18

Popunjavanjem formulara ispod možete preuzeti analizu i tabele za kategoriju Agencije za usluge klipinga i analize medija. 

Autor analize: Marketing mreža


Oceni tekst

0,00 od 5
Loading...

Komentari