Na evropskom oglašivačkom festivalu Eurobest, koji je krajem prošle nedelje održan u Lisabonu, tradicionalno su dodeljena godišnja priznanja najboljima. Grand Prix-e osvojile su agencije: Forsman & Bodenfors Gothenburg (Švedska), Herezie (Francuska), Being (Francuska), Serviceplan Munich (Nemačka), TBWABELGIUM, & Co. Copenhagen, Buzzman Paris, TBWAHELSINKI (Finska), Wien Nord Vienna (Austria), GMP Advertising Bucharest (Rumunija), Ogilvy & Mather London i SMFB Oslo (Norveška).
Za nagrade se takmičilo 4.715 radova iz 32 države, što je nešto manje nego prošle godine, kada ih je prijavljeno 4.847. Najviše prijavljenih radova došlo je iz Nemačke, Francuske i Velike Britanije.
Radovi su prijavljeni u 15 takmičarskih kategorija, od toga je najviše u kategoriji printanih oglasa (580 radova), zatim slede spoljno oglašavanje (577) i film (438).
Najviše radova, čak 875, prijavile su oglašivačke agencije iz Nemačke, zatim Francuska sa 692 prijave i Velika Britanija sa 632 prijavljena rada. Švedska je prijavila 500 radova, Belgija 245, Švajcarska 237 i Holandija 213 radova.
Prijavljene radove ocenjivalo je deset žirija u kojima je ukupno 95 oglašivačkih stručnjaka iz cele Evrope.
Sve dobitnike Eurobest priznanja za 2013. godinu pogledajte na sajtu http://www.eurobest.com/press/