Orijentisana isključivo prema digitalu, ali s nekoliko predavača koji su napravili iskorak, AllWebMK konferencija obilovala je korisnim i osvežavajućim predavanjima, piše Jasno&Glasno.
Konferenciju je otvorio Ivan Minić (burek.com) koji je zapravo ukazao na nešto što uzimamo zdravo za gotovo – internet. Bacač koplja Julius Yego naučio je bacati koplje preko YouTubea i ove je godine na svetskom prvenstvu osvojio zlato! Primeri poput ovog nizali su se i uveli nas u izuzetno zanimljiv dan u kojem smo dobili i nekoliko značajnih brojki.
Pawel Kolenda iz IAB Poljska pokazao je nekoliko zanimljivih podataka izvučenih iz istraživanja koje je sprovedeno na području Jugoistočne Europe. Tako smo saznali kako 41% korisnika tokom gledanja TV-a surfuje po web stranicama, 40% proverava e-mail, a 35% bavi se aktivnostima vezanim uz školu ili posao. Većina to, naravno, radi na pametnim telefonima.
Ružica Vrdoljak Ličina (404) govorila je o nastupu showa The Voice na svim digitalnim platformama, pri čemu je na Twitteru bio globalni trend i dogurao do 2. mesta. Osim toga, važno je spomenuti kako je različit sadržaj kreiran za svaku društvenu mrežu te da su korišćeni i novi kanali, i to čim su se pojavili. U slučaju The Voicea, bio je to pametno iskorišten Periscope. Jedan od zaključaka bio je i kako dobar sadržaj nije dovoljan – potrebna je i kvalitetna distribucija, odnosno komunikacija.
Farewell digital, naslov je predavanja koje je održao Dave Birss. Nakon što je izašao iz marketinga (bio je kreativni direktor u nekoliko agencija), snimio je dokumentarac, web seriju, napisao knjigu te izradio nekoliko zabavnih web stranica. Dave se osvrnuo na nešto o čemu i sami u Hrvatskoj volimo pričati, a to je „smrt“ digitalnih agencija, odnosno „sukob“ tradicionalnih i novih medija. Problem je, rekao je Dave, što svaki sektor, bez obzira na to je li reč o digitalnom, PR-u, tradicionalnom, rešenje problema klijenta vidi upravo u onome što oni rade. Preciznije, ne počinje sve onako kako bi trebalo – kvalitetnom strategijom i idejom people first. Kako digitalno više nije the thing, digitalcima je poručio da sada, kad više nisu prvi, moraju biti najbolji, a klijentima da uvek odvoje 20% budžeta za eksperimentalne, nove stvari. Celo predavanje obilovalo je rečenicama za citiranje: Bolje mnogo malih ideja nego jedna velika; Ljudi u digitalu najbolji su jer su fokusirani na budućnost! i sl.
Ceo tekst pročitajte na blogu Jasno&Glasno.