today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Dizajn pokreće sve(t)!

Današnji marketinški izveštaji su, u najmanju ruku, nedostojni vrednosti i značaja sprovedenih istraživačkih projekata. Predstavnici marketinških agencija treba da shvate da je marketinški izveštaj finalni proizvod koji je klijent platio i da njegovom kreiranju treba da posvete daleko više vremena i bar nekoliko procenata odobrenog budžeta.

DŽOBSOVA PRIČA
Stivu Džobsu, po sopstvenom svedočenju, urezao se u sećanje prvi čas kaligrafije i jedinstven utisak da studenti sa neskrivenom srećom, radošću i entuzijazmom uče ovu drevnu veštinu pisanja. Kaligrafija – umetnost davanja forme znakovima na lep i izražajan način, kako glasi njena aktuelna definicija, trajno je oplemenila Džobsov duh, a nekoliko časova proučavanja lepog pisanja uticali su na razvoj njegove poslovne filozofije i preduzetničke misli mnogo više nego svi prethodni časovi menadžmenta i finansija.

DIZAJN INSPIRIŠE
Ono što je Stiv Džobs stvorio je bitan deo istorije biznisa. Ne govorimo samo o najinovativnijim proizvodima još od točka, ni samo o najvećem plemenu sa milionima sledbenika. Svega toga ne bi bilo bez zanatske preciznosti u izradi svakog proizvoda, hardvera ili softvera. Govori se da su MacBook računari i iPhone i iPad uređaji toliko tehnički savršeni ne samo spolja, to svi možemo da vidimo, već i iznutra, način na koji su delovi postavljeni i način na koji su povezani i spojeni impresivan. Ovo nikada neće saznati nas 99% kojima neće pasti na pamet da odšrafljujemo svoj iPad, ali Stiv je vodio računa i o onih 1% korisnika kojima će na pamet pasti besmislica da vide šta ima unutra! Mnogi ljudi koji koriste Apple proizvode, tvrdeći da ih njihova lepota i kvalitet inspirišu da i sami rade više i bolje. Dizajn inspiriše. Dobar dizajn je postao imperativ. Industrijski, grafički, web dizajn. Pa zatim dizajn i redizajn procesa i kreiranje unapređenje korisničkog iskustva, u čemu je, inače, Apple sa svojim iOS operativnim sistemom postavio standarde.

NOVI TALAS U MARKETINŠKOJ INDUSTRIJI
U industriji marketinških istraživanja dizajn će narednih godina dobiti na značaju. Prema poslednjem GRIT izveštaju publikovanom pred kraj prošle godine, zanimanje koje je na vrhu liste zanimanja budućnosti u industriji marketinških istraživanja je dizajner, ekspert za vizualizaciju podataka. Današnje agencije, u svetskim okvirima, još uvek nemaju uposlene dizajnere marketinških izveštaja, ljude koji se bave vizualizacijom podataka, kreiranjem maštovitih infografika, kreativnih animacija. Čast izuzecima.
Čini se, sudeći po najnovijem GRIT-ovom istraživanju da će se stvari promeniti. Odgovori čak 707 direktora i menadžera istraživačkih agencija iz celog sveta i 207 vlasnika i direktora korisnika usluga agencija za istraživanje tržišta, klijenata, idu tome u prilog. Čak 62% ispitanika iz agencija i 49% ispitanika korisnika njihovih usluga naglasilo je važnost ovog novog zanimanja u istraživačkoj industriji. Odmah iza dizajnera, posao će u budućnosti osigurati eksperti za društvene medije i ljudi koje se bave strateškim upravljanjem marketingom i biznisom.
Današnji izveštaji o sprovedenim istraživanjima su, u najmanju ruku, nedostojni vrednosti i značaju sprovedenih istraživačkih projekata. Izveštaji su verovatno najslabija karika u celom istraživačkom procesu. Kada hiljade evra potrošite na samo jedno istraživanje tržišta, zar ne mislite da bi kreiranju izveštaja trebalo posvetiti i dovoljno vremena i bar nekoliko procenata budžeta da bi rezultat višenedeljnog rada dobio formu koja će oslikavati značaj sprovedenog projekta. Umesto nepreglednih excel tabela, čartova i dijagrama sumnjive estetske vrednosti, klijent zaslužuje mnogo više. I u estetskom i u sadržajnom smislu. Izveštaji moraju biti i lepi ali i jasni i pregledni, na prvi pogled čitljivi, na prvi pogled pamtljivi i u potpunosti razumljivi.

DOBRO UPAKUJTE FINALNI PROIZVOD
Predstavnici marketinških agencija treba da shvate da je marketinški izveštaj finalni proizvod koji je klijent platio. Marketinške izveštaje najčešće čitaju top menadžeri i vlasnici kompanija. Rezultati marketinških istraživanja pomažu im da donesu ispravne strateške poslovne odluke. Sigurno je da će u budućnosti, uvođenjem dizajnerskih pozicija u istraživačkim agencijama ili angažovanjem specijalizovanih dizajnerskih studija i istraživači i klijenti mnogo dobiti. Prvi će dobiti proizvod koji će lakše moći da prodaju a drugi sredstvo koje će ih ne samo informisati, kao što je to bio slučaj do sada, već i inspirisati (kao Apple uređaji ljude širom sveta) da rade bolje, brže odlučuju i budu kreativniji u svom biznisu.

Autor teksta: Nikola Jovanović, vlasnik i direktor istraživačke agencije Plum Mark
Izvor: LinkedIN

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!