Digitalni narcizam

Za mene je selfi samo slika, i to ona kvadratnog oblika namenjena za Instagram. Važi!

Ali pošto sam je već okačio, ček da vidim ko ju je prvi lajkovao, kome se sve dopala minut posle objavljivanja, pa posle 10 minuta, da li je dostigla više od 100 srca, 200…

Ne lažem. Ovo znate i sami.

Na ulici, u restoranu, na plaži, u bašti kafića, tokom koncerta, bez obzira na scenografiju, svi žele da ovekoveče i podele svoj trenutak sreće, koji će drugi nagraditi lajkom.

Lajkujemo, šerujemo, čak kreiramo iluzije života koji ne odgovara našoj realnosti, a sve za lajk postojećih i novih pratilaca. Neki od nas su toliko usavršili digitalnu predstavu svog života da su svoj (takozvani) uticaj, koji su nekada imali naučnici, umetnici, pojedinici zaslužni svojim mukotrpnim radom, pretvorili u profesiju (svidelo se to nekome ili ne).

Zahvaljujući svima nama koji smo im poklanjali srca za svaku objavu, ti savremeni suvereni društvenih mreža postali su proizvod, brend, ali i kanal prodaje, pa čak i sami prodavci. Njihov uticaj postao je neizostavni KPI u svetu digitalnog marketinga.

U vreme kad sam ja rođen, nije bilo interneta. Samo 2 kanala državne televizije. A da biste se pojavili na jednom od ta dva programa, morali ste i te kako da zaslužite i da se pomučite. S internetom se sve promenilo. Data nam je apsolutna sloboda izbora i nov način komuniciranja. Izabrali smo da komuniciramo putem raznovrsnih platformi, predstavljući se svetu u najboljem mogućem svetlu.

Potreba da se dopadnemo drugima postala je opsesivna samopromocija koja ima smisla jedino ukoliko je nagrađena lajkovima. Naučna istraživanja pokazuju da smo postali moderni narcisi, bez empatije i ljubavi prema drugima, samodovoljni egoisti skloni anksioznosti i depresiji. No, za razliku od mitskog Narcisa koji se udavio u sopstvenom odrazu na vodi, moderni narcisi se dave u konkurenciji sveta otuđenosti, tražeći potvrdu sopstevne vrednosti.

Potreba da nas okolina prihvati je normalna pojava, ali psiholozi će naglasiti – ukoliko je ta potreba umerena, jer sve što prelazi okvire umerenosti prerasta u opsesiju. Ipak, u našoj industriji, sve što prerasta okvire očekivanog, predstavlja uspeh.

Ili industrija postaje sita pionira digitalne samopromocije?

Više o ovoj temi razgovaraćemo na forumu IZAZOV 2019 koji se održava 25. i 26. marta u hotelu Hyatt Regency u Beogradu.

Za Marketing mrežu tekst napisao: Ivan Kleut, Client Service Director, Golin Beograd


Oceni tekst

5,00 od 5
Loading...

Komentari