Knjiga Digitalni marketing: Pojmovnik, autorke Nataše Krstić sa Fakulteta za medije i komunikacije, predstavljena je u Mikseru, uz učešće kolega sa departmana, Lazara Džamića, kreativnog stratega Google ZOO EMEA, Stanka Crnobrnje, filmskog, TV umetnika i publiciste u oblasti masovnih komunikacija i Ivana Rečevića, direktora analitike agencije Huge Media i predavača Google Akademije na FMK.
„Knjiga DIGITALNI MARKETING: POJMOVNIK sadrži 270 termina iz oblasti digitalnog marketinga, koji simbolišu veliku promenu nastalu u marketingu kao rezultat tehnoloških inovacija i životnog stila milenijumske generacije. Nijedna profesija, u poslednjih petnaestak godina, nije postala takav kartel za proliferaciju stručnog žargona kao digitalna tehnologija i, u okviru nje, digitalni biznis i marketing. Digitalne krilatice ispucavaju se rafalnom paljbom, odslikavajući svetlosnu brzinu kojom se ovo polje stručnog delovanja razvija. Zato je pojmovnik termina u digitalnom marketingu ne samo nužno zlo za one koji moraju, nego nasušna potreba za one koji žele da prodube svoje razumevanje ove discipline.“ (Iz predgovora Lazara Džamića)
Iako digitalni marketing ne mora nužno da bude pogodan za svaki vid poslovanja, današnje organizacije polako, ali sigurno uviđaju da je teško, ako ne i nemoguće, ignorisati potrebu njegovog uključivanja u dugoročnu poslovnu strategiju. Digitalno narušavanje dosadašnjeg poslovnog modela može se dogoditi neočekivano, kao u slučaju televizije, hotelske industrije i usluge taksi prevoza.
Koristi od digitalnog marketinga su nemerljive: od ostvarivanja interakcije na velikom broju tačaka kontakta između potrošača i brenda, spajanja digitalnih i analognih medija u jedinstveno korisničko iskustvo, boljeg razumevanja i zadovoljenja potreba kupaca prema njihovoj lokaciji, uređaju koje koriste, dobu dana kada su najotvoreniji za reklamne poruke, do veće merljivosti ulaganja u sve vidove promocije.
Ukoliko ste novi u svetu digitalnog marketinga ili ste već iskusan profesionalac koji je svestan da su televizija, radio i štampa u obliku koji danas poznajemo stvar prošlosti, sve više ćete se susretati s pojmovima koji postaju neka vrsta jedinstvenog, univerzalnog jezika kojim se današnji marketinški stručnjaci sporazumevaju. Nejasnoća oko toga šta neki od pojmova u digitalnom marketingu znače može biti barijera na novom poslu, u komunikaciji s kolegama sa razvijenih tržišta ili promociji brenda/organizacije u inostranstvu.
Čitanjem Pojmovnika, bolje ćete razumeti promene u marketingu koje su nastale u poslednjih par godina, pojednostavićete složene marketinške ideje, pisaćete bolje marketinške planove i strategije postavljajući se kao kredibilan marketinški stručnjak nove generacije.
U trenutku izdavanja Pojmovnika, u digitalnim marketinškim radionicama već se kuju nove krilatice koje zahtevaju da se stečeno znanje neprekidno obogaćuje novim terminima nastalim iz promena koje dolaze.