Depresivni ponedeljak – marketinški trik

SVET – Navodno najdepresiviniji dan u godini, koji bi u 2012. trebalo da bude 16. januar, ustvari je marketinški trik i deo kampanje koju je pre nekoliko godina osmislila turistička agencija kako bi povećala prodaju aranžmana.
Britanska agencija „Skaj Travel“ želela je da poboljša prodaju aranžmana u inače mrtvoj sezoni posle božićnih i novogodišnjih praznika. Zbog toga je preko jedne PR agencije pronašla predavača u večernjoj školi u Kardifu – Klifa Arnala, koji je osmislio navodnu formulu po kojoj izračunava najsrećniji i najdepresivniji dan u godini. Formula u koju su bili uključeni datumi, novčano stanje, raspoloženje, a neke oznake su čak bile bez objašnjenja, trebalo je da potkrepi PR saopštenje i prikaže ga kao plod ozbiljnog istraživanja.
U svakom slučaju, mediji su „zagrizli“, pa je več 2005. godine proglašen prvi „najdepresivniji ponedeljak“ – 24. januar. Sledili su 23, 22, 19, 18, 17. januar. Inače, stvarni istraživači imaju svoje podatke o tome koji bi dan mogao da bude najdepresivniji u godini.
Naime, sajt www.moodscope.com, na kome desetine hiljada članova širom sveta redovno ocenjuju svoje raspoloženje, saopštio je da je, prema tim empirijskim rezultatima, dan u kome je raspoloženje posetilaca bilo najlošije – 20. mart. Za utehu Klifu Arnalu, drugi na listi je 3. januar, dovoljno blizu „depresivnom ponedeljku“, iako iz sasvim jasnih razloga i bez izmišljenih formula – za većinu ljudi to je dan kada se posle praznika vraćaju na posao.

Izvor: Novi magazin


Oceni tekst

0,00 od 5
Loading...

Komentari