Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno!

Oglašavanje

spot_img

Preporučujemo

Danas se bira proizvod sa tradicijom koji se “dobro drži”!

Dušan Vulović, direktor projekta PACKTIVITY, specijalno za Marketing mrežu govori šta karakteriše dobar dizajn pakovanja, imaju li klijenti sluha za inovacije i eksperimente, kako napraviti ispravan korak ka redizajnu pakovanju i koliko je to danas isplativo.

Po četvrti put za redom, raspisan je Konkurs za najbolji dizajn pakovanja proizvoda u Srbiji. Šta karakteriše dobar dizajn pakovanja, kako on treba da izgleda da bi bio primamljiv za potrošače?
Pakovanje predstavlja lice svakog proizvoda, prvi utisak u svesti potrošača. Predstavlja karakter, imidž, ali i vitalnost. Zato kada kažemo “dizajn pakovanja” ne misli se samo na grafičko rešenje, već na čitavu priču koju taj proizvod nama kao potrošaču želi da ispriča, da nam se dopadne, da se lakše identifikujemo i donesemo odluku o kupovini. Danas je borba za potrošača jača, ali i suptilnija nego ikad, pa tako dizajn pakovanja predstavlja stratešku odluku i čitavu malu arhitekturu, promišljanja i testiranja. Iz tog razloga smo i naš međunarodni Packtivity žiri, (kojim ove godine presedava Federiko Galvani kreativni direktor čuvenog dizajn studija HappyCentro iz Verone), stavili na muke – pristigle radove ocenjuju u čak 10 kriterijuma, među kojima su, na primer ergonomija ili aspekti proizvodnje i logistike. Da zaključim, dobar dizajn pakovanja danas mora da ima snažnu ličnost, karakter, privlačnu, utegnutu i svežu energiju, da nam priča priču u kojoj mi kao potrošači imamo glavnu ulogu!

U kojoj meri, po Vašem mišljenju, dizajneri danas imaju slobodu prilikom izrade idejnog rešenja pakovanja i imaju li klijenti sluha za inovacije i eksperimente?
Imajući u vidu stalnu i intenzivnu borbu za naklonost potrošača, jako je malo prostora za eksperimente, ali mnogo za inovacije. Tržište se kreće ogromnom brzinom, kao i komunikacije, a pakovanje jeste ključno sredstvo komunkacije proizvoda sa potrošačem. Svako pakovanje mora da ispuni neke osnovne funkcionalne uslove, da stoji na polici, da se lako (ili zanimljivo) otvara, da staje u frižider i slično, ali na dizajnerima je da u tim okvirima kroz rešenje proizvodu obezbede dodatnu vrednost. Koliko je rešenje uspešno, zavisi i konačni uspeh proizvoda.

11081697_10153281669599835_993827930_nTema ovogodišnje konferencije Packtivity je RE:DIZAJN. Kako napraviti ispravan korak ka redizajnu pakovanju i koliko je to danas isplativo?
U proteklih nekoliko godina dogodila se prava revolucija na tržištu proizvoda široke potrošnje. Pokretanju te revolucije doprineli su hipsteri kao nekad subkultura a sada mainstream. Kako? Pa hipster su uveli “retro” i savremenu interpretaciju “retro” na velika vrata, u svim segmentima života. Globalno od pre nekoliko godina danas znači – individualno – lično. Ono što je bio jedan proizvod, recimo mlečna čokolada, danas je serija od 20 i više proizvoda, na istoj osnovi, sa nebrojeno individualizovanih varijeteta. “Novo” više nije specijalan trenutak za proizvođače – već osnovni preduslov. U tom smislu, redizajn, taj svojevrsni facelift pakovanja je danas značajniji nego ikad pre. Kao i kod javnih ličnosti u zrelim godinama, danas se bira proizvod sa tradicijom koji se “dobro drži” i odlično izgleda za svoje godine, pruža mi izbor i varijetete, iznenađuje me. Isti princip važi i za nove proizvode koji su dizajnirani “retro”. Da li se to isplati proizvođačima ili ne, ne znam, ali su prinuđeni da se konstantno dopadaju sve zahtevnijem potrošaču.

Kako biste ocenili tržište dizajna u Srbiji? Koji trendovi u dizajnu pakovanja će obeležiti 2015. godinu?
Svako ko poželi da se oproba u dizajnu danas to može da učini vrlo lako. Sa jedne strane tu je zaista impozantan broj mladih ili etabliranih domaćih dizajnera koji bukvalno prave remek dela i mi te sjajne radove pratimo i plasiramo na portalu Designed.rs. Ali kada govorimo o tržištu, situacija je dramatično drugačija. Suštinski nedostatak osnovne estetske kulture čini da konačnu odluku donosi najniža cena, a ne izuzetnost i adekvatnost dizajna. Zato malo ko od brojnih super talentovanih dizajnera može da živi od svoje kreativnosti i veštine. Ali i to se polako menja upravo zahvaljujući trendu individulanosti i personalizacije koji sam pomenuo. Taj trend diktiraju mali, individualni proizvođači, mladi, moderni preduzetnici, a slede veliki, koropracije.
Naš mali, žilavi i nepokolebljivi Packtivity tim je program ove međunarodne konferencije sastavio tako da prisutni čuju i diskutuju o iskustvima velikih, globalnih, ali i onih malih, individualnih, kojima, verujemo, pripada budućnost.

Autor: Ivana Parčetić Mitić

Forum

spot_img

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koliko je kreativna industrija važna za razvoj privrede Srbije?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime

Molimo unesite Vaš komentar!