Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

OGLAŠAVANJE

spot_img

ISPRATI

Da li vam je (uopšte) potrebna PR agencija?

Investiciju u vidu PR agencije svaki klijent u nekom trenutku dovede u pitanje. Razlozi ne moraju nužno biti u vezi sa samim performansama već angažovanog PR tima, nego i interno indukovani, najčešće budžetom. Još jače nedoumice postoje kod onih koji nikada nisu sarađivali sa PR timom i gaje nesigurnost od nepoznatog.
Na pitanje da li je kompaniji potrebna PR agencija, nezavisno od struke kojom se bavite, neposredno se nameću tri odgovora:
a) Da
b) Ne
c) Možda ili ponekad (na bazi projekta prim. autora).
Iskustveno tvrdim, postoji samo jedan pravi odgovor: da, potrebna vam je DOBRA PR agencija.
PR nije slanje saopštenja za javnost. Kada klijent razume značaj dobro lansiranog novog proizvoda ili koncepta za oživljavanje postojećeg proizvoda ili usluge, mere u kojoj dobro planirana komunikacija može da pojača i unapredi rezultat poslovnih aktivnosti, važnosti brige o korisnicima ili neophodnost repozicioniranja … to je trenutak kada shvata da mu je dobar PR partner potreban da obezbedi maksimum kvaliteta u odnosima sa medijima, poslovnom ili internom javnošću, interaktivne i uspešne događaje, kontinuitet u komunikaciji, inovacije u upotrebi komunikacijskih alata, itd.
Šta čini agenciju boljom od savetnika unutar kompanije? Baš ništa – toliko su različiti da se njihovo vrednovanje teško može porediti. Sigurno je samo da je najbolje kada rade ne samo zajedno, već partnerski. Ne govorim sada o izboru manje ili veće, butik ili holding kompanije, ni mešovite ili usko specijalizovane, domaće ili ogranka… reč je o kvalitetu i to objektivnom i subjektivnom.

Da li je uopšte trenutak da ulažemo u PR?
Uvek je trenutak da ulažete u PR. Da li se bavite svojim ciljnim grupama na adekvatan način? Da li medijima o vama govore onoliko koliko priželjkujete? Tržište je tesno i to osećaju i velike kompanije, ne samo male. Svaka kompanija, inicijativa, projekat ili pojedinac mogu biti još bolje pozicionirani uz kvalitetne savetnike za komunikaciju i znalački planirane napore za unapređenje odnosa sa najvažnijim ciljnim grupama. U zahtevnom dobu krize prilika koju predstavlja kvalitetan PR postaje još značajnija i isplativija.
Svako za sebe tvrdi da je najbolji. Kako odabrati dobru agenciju, kako prepoznati pravi kvalitet?
Posle više od decenije iskustva u nekoliko jakih PR agencija i, mogu da kažem, vodeći uspešno Chapter 4 PR tim, veoma dobro znam koliko je kvalitetna PR agencija važna za poslovanje kompanije, nezavisno od njene veličine i delatnosti. Pravi kvalitet se bira na osnovu objektivnih i subjektivnih kategorija.
Evo i pet najvažnijih razloga, iz ličnog iskustva, zbog čega sve kompanije, male, srednje ili velike, jednostavno moraju da imaju DOBRU PR agenciju.

1. VAŠA REPUTACIJA JE I NAŠA REPUTACIJA
Vama smo na raspolaganju 24/7, pružamo najbolje, ulažemo u naš odnos sa vama, ali i vaše odnose sa svima drugima. Ugled koji imate vremenom postaje i ugled koji ima agencijski tim i trudimo se da nam budete najbolja referenca.
U prilog tome govori i trivia: da li ste znali da u proseku 45-60% posla agencijama stiže upravo preko pozitivne reference?

2. ZNANJE I ISKUSTVO
Profesija kojom se bavimo menja se sa svetom i tehnologijom kao njenim najbržim aspektom. Najvrednije što imamo je iskustvo u kombinaciji sa savremenim znanjem. Pratimo dešavanja u svetu, vršimo istraživanja i analiziramo rezultate i domaće tržište. Učimo svaki dan i vama predstavljamo nove trendove, alate, pomažemo vam da (lakše) prihvatite promene i iskoristite prilike, nesebično delimo naše bogato i raznovrsno iskustvo, realizujemo novine, dajemo savete zasnovane na najuspešnijoj praksi, obezbeđujemo sveobuhvatno znanje, inovacije i kreativnost.

3. UŠTEDA VREMENA = UŠTEDA NOVCA
PRoaktivan pristup agencije je jako važan. Oni uspešni koji se bave našim poslom znaju šta se, gde i kojom brzinom događa i klijentu pružaju sigurne i pravovremene informacije koje on može da iskoristi i na koje može da reaguje. U malim kompanijama je ovo podjednako bitno – ne možete sve sami da radite. Brzina razumevanja situacije i pozicije klijenta rezultira efikasnim reakcijama i inicijativama i to u svim kompanijama naših klijenata, nezavisno od veličine, jer svuda je vreme – novac. Analizom relevantnih aspekata kompanije, brenda, proizvoda… najbolji među nama jasno vide prilike za unapređenje, pozicioniranje ili diferenciranje u odnosu na vašu konkurenciju. Dosledne, strateške i merljive PR napore jednostavno moramo da planiramo i realizujemo u kontinuitetu.
Iskreno, jednokratna uspešno sprovedena aktivnost ili projekat, bez kontinuiteta, je neodrživa i propala investicija.

4. SVEŽ POGLED
To je ono što nazivam pogled sa strane: poznajemo odlično vašu kompaniju, industriju i tržište, a dovoljno smo objektivni da pružimo najkvalitetniji predlog i savet. Sagledavamo vase potrebe i ciljeve, ali u širem kontekstu, kako prostorno, tako i vremenski. Objektivnost (uz iskrenost) i znanje nas čine vašim najboljim kritičarima. Jedan je klijent to divno rekao kada nam se zahvalio na tome što im kontinuirano pomažemo da koriguju sopstvenu predstavu o sebi, ali i unapredimo percepciju drugih o njima.

5. POSVEĆENOST
Šta reći – tu smo svaki dan i ceo dan… da pripremamo inovativne predloge, pomažemo da ispunite vase rokove, dajemo odgovore na nezgodna pitanja, proaktivno vas savetujemo, uočavamo prilike za vas, reagujemo i upravljamo kriznim situacijama ili promenama, planiramo dugoročno ili kratkoročno, analiziramo rezultate i ponekad, kada vreme dozvoli, uživamo u opuštenom druženju.
Izuzetno je važno da vođa agencijskog tima koji radi sa vama bude senior kadar, to je vaše pravo i vi to zaslužujete. Dobar znak koji govori u prilog internog kvaliteta agencije je, pored iskusnog kadra, i nizak stepen fluktuacije ljudi, njihovo zadovljstvo i kontinuirana edukacija, kao i napredak među konsultantima.

STRAST I HEMIJA
Opisala sam ukratko objektivan kvalitet. Šta je sa subjektivnim?
Isto je kao kada zapošljavate nekoga u svoju firmu ili tim: veoma je važan i osećaj. PR agenciju bukvalno primate u svoju (poslovnu) kuću. Subjektivno dobar PR tim je onaj kod koga osećate strast prema poslu, prema vama, vašoj kompaniji, brendu, proizvodima, vašem uspehu…
To je tim sa kojim imate hemiju – stvarate dobru radnu atmosferu kao osnovu za vrhunske rezultate. Jer dobru agenciju čine kvalitetni ljudi i dobre vibracije među njima, one koje stvaraju čaroliju. Njihovim sastancima se radujete, njihove savete vrednujete, i njihovi rezultati VAS predstavljaju na najbolji mogući način… to su vaši PaRtneri.
Dakle, dozvolite nam da vam pomognemo da postanete još uspešniji.

Autor: Tamara Milenković – Bekčić
www.chapter4.rs
Izvor: Blog DSOJ

OGLAŠAVANJE

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!