Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno!

Oglašavanje

spot_img

POSAO & PRAKSA

Da li smo u trendu?

Da li obraćamo pažnju na oznake na proizvodima koje kupujemo? Da li se proizvod testira na životinjama i da li su jaja od koka iz slobodnog uzgoja? Podržavamo li male proizvođače, i ne kupujemo proizvode brendova koji su poznati po mobingu, radu na crno, radu za minimalac? Da li lojalnost određenom brendu zavisi od toga što jasno komuniciraju da je koncept održivosti inkorporiran u svaki segment njihovog poslovanja ili samo prate trend da ne bi bili „cancel-ovani”?

Prema istraživanju iz 2020. koje su sproveli McKinsey & Co. 66% svih ispitanika i 75% milenijalaca među ispitanicima je reklo da razmišlja o održivosti prilikom kupovine. Potrošači biraju brendove koji su u skladu sa njihovim vrednostima i prioritetima. Investitori, regulatori, aktivisti kao i zaposleni sve više zahtevaju od kompanija da odgovorno raspolažu prirodnim i društvenim resursima i da imaju neophodan upravljački okvir da to podrže.

S obzirom na nagomilane ekološke i klimatske probleme, menja se i koncept korporativne društvene odgovornosti. Rezultat toga je da kompanije globalno razvijaju i usmeravaju svoj koncept društveno odgovornog poslovanja (SCR/DOP) prema ESG kriterijumima (Environmental/životna sredina,  Social/društvena zajednica i Governance/upravljanje). Ekološki kriterijumi (E) treba da pokažu koliko se neka kompanija vodi ekološkim principima u svom poslovanju, odnosno koliko kroz svoje aktivnosti štite životnu okolinu. Kriterijum društvene zajednice (S) pokazuje koliko kompanija upravlja odnosima sa zaposlenima, dobavljačima, kupcima i, generalno, sa zajednicom u kojoj posluje. Kriterijum načina upravljanja (G) bavi se time kako jedna kompanija upravlja svojim procesima, na koji način nagrađuje zaposlene, kako sprovodi interne revizije i kontrole i koja su prava akcionara.

Međutim, ESG kriterijumi su  postali velika poslovna šansa i masovni investicioni trend. Ukoliko održivost posmatramo kao trend, ESG kriterijume kroz targete koje treba da dostignemo kroz kvartale, a ne kriterijume na kojima će da se zasniva naše celokupno delovanje u zajednici, velika je verovatnoća da nam zajednica neće verovati. Čišćenje obale reke utiče na smanjenje zagađenja samo ukoliko i otpadne vode teških industrija ne idu u tu istu reku. U suprotnom, imamo čistu obalu u uslovima gde su zemlja, voda i vazduh zagađeni.

Da li treba da odustanemo? Naravno da ne. Kao i uvek, odgovor se krije u kontinuiranom učenju, proverenim i relevantnim podacima i izvorima, kao i stručnjacima i stručnjakinjama koje ćemo konsultivati. Ovaj pristup na kom počiva i medijska i digitalna pismenost nam omogućava da održivost posmatramo kao integrisani poslovni sistem, umesto da je tretiramo kao trend.

Bez ulaganja u medijsku i digitalnu pismenost, kompanije neće moći da zadovolje svoje potrebe, odgovore na zahteve koje potrošači, klijenti i šira zajednica postavljaju i naposletku, stvore nove mogućnosti za razvoj društva sposobnog da se prilagodi promenama.

Istraživanje Biznis, mediji i javna uprava: slika medijske i digitalne pismenosti iz drugog ugla koje smo sproveli u okviru programa Nova pismenost je pokazalo da kompanije koja se bave informacionim tehnologijama, komunikacijama ili medijima poklanjaju više pažnje digitalnoj (48%) nego medijskoj pismenosti (27%). Skoro polovina predstavnika biznisa izjavila je da ranije nije imala projekte ili aktivnosti medijske pismenosti, ali je izrazila spremnost za to ubuduće.

Zato smo, u okviru programa Nova pismenost pokrenuli Ambasadore odgovornog poslovanja i okupili vodeće korporacije i lidere digitalnog i etičkog poslovanja s ciljem zaštite digitalnih prava potrošača i kupaca, podele znanja o odgovornoj digitalnoj transformaciji, digitalnim proizvodima i uslugama, komuniciranju ka potrošačima, zaštiti i obradi podataka o ličnosti, etici i drugim elementima odgovornog savremenog poslovanja.

Medijska i digitalna pismenost su višestruko značajne za postizanje kriterijuma na način koji duboko integriše održivost i ne zaustavlja se na pojedinačnim aktivnostima, već predstavlja čitavu strategiju transformacije poslovanja. Sa jedne strane, kompanije koje ulažu u medijsku i digitalnu pismenost svojih zaposlenih doprinose njihovoj bezbednosti, zadovoljstvu na radnom mestu, efikasnosti i efektivnosti. Sa druge strane, ulažući u projekte koji imaju za cilj jačanje medijske i digitalne pismenosti u široj zajednici preuzimaju aktivnu ulogu u razvoju društva koje kritički promišlja, bezbedno koristi digitalne alate i sudeluje u dostizanju održivosti kao cilja.

* Hvala eko aktivistkinji Dunji Jovanović i meteorologu dr Vladimiru Đurđeviću za otkrivanje novih perspektiva kada je tema održivosti u pitanju.

Za Marketing mrežu tekst napisala: Ivana Jovanović, Senior Program Officer, Propulsion

OGLAŠAVANJE

spot_img

PROJEKAT

spot_img

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!