Da li se jasno vidimo?

Povodom projekta Agency Report, koji je pokrenula Marketing mreža, u saradnji sa agencijom IPSOS Strategic Marketing, uradili smo seriju intervjua sa predstavnicima najvećih kompanija u Srbiji na temu transparetnosti tržišta. Tim povodom razgovarali smo sa Ljiljanom Radosavljević, PPGA and Corporate Communications Managerom kompanije PepsiCo (Marbo Product).

Koliko je za vas kao klijenta važno da imate pregled poslovanja agencija u Srbiji? Koliko vam je važno sa kim ćete raditi i ko će vam biti partner u oblasti marketinških komunikacija?
Pri poslovanju u Srbiji transparentnost je kategorija koja se polako ali sigurno gradi, i bez koje će u budućnosti biti prosto nemoguće i razmišljati o dugoročnom odnosu i saradnji. S obzirom da je Marbo deo globalne kompanije PepsiCo jedan deo naših ugovora dolazi preko globalne mreže, i u prilici smo da na osnovu nasleđenog globalnog znanja i iskustva razvijemo poseban pristup praćenja rada agencija. Dodatno imamo priliku da kroz lokalne pitcheve saznajemo koje agencije pokazuju dubinsko poznavanje lokalnih potrošača i njihovih potreba, kao i u kojoj meri su spremne da sa nama sarađuju u okvirima koje smo postavili. Naš izbor poslovnih partnera zavisi ne samo od kvaliteta usluge, ekspertize i cene, već i od nivoa razumevanja postavljenih ciljeva i zadataka, kao i poverenja koje se može izgraditi jedino ako se jasno vidimo.

Šta je, po Vašem mišljenje, trenutno najveći problem u odnosu klijent-agencija? Imate li neki predlog rešenja?
Možda odgovor na ovo pitanje leži u kulturološkim razlikama i pristupu korporativnom planiranju i komuniciranju. Sudar zapadnjačkog i istočnjačkog načina poslovanja nad Balkanom ostavlja dosta prostora za improvizaciju, što ima svojih prednosti, ali i mana. Ono što bi trebalo da bude zadatak svih nas je da pri usvajanju i odbacivanju postavljenih poslovnih matrica mudro biramo najefikasnije modele, i implementiramo ih u našu poslovnu sredinu, ne zaboravljajući odlike tržišta na kom radimo. Naš je zadatak da se više fokusiramo na viziju. Ne smemo sebi dopustiti da razmišljamo kratkotrajno i samo po potrebi, već se moramo osloniti na strategije koje mogu doneti dugoročni uspeh. Uz takav pristup, svaki izazov će biti prevaziđen a saradnici na tom polju će biti u prilici da uživaju u plodovima ovakve saradnje. Važno je da se bavimo budućnošću i onim što nas tek čeka, a na zajedničkom putu neophodno je da nas vodi ne samo veština, već inspiracija, hrabrost, kreativnost, intuicija i pre svega otvorenost.

Šta je za Vas transparentnost? Koliko je, po Vašem mišljenju, važno da poslujemo na transparentnom tržištu?
Transparentnost podrazumeva pre svega iskrenost koja je u ovo vreme najtraženija i najcenjenija vrednost za kojom tragamo kada razmišljamo o saradnji. Ukoliko se granice poslovnog kodeksa unapred precizno postave pre ćemo svi stići do željenih rezultata ili biti u prilici da poslovni odnos ocenimo kao nepovoljan, i na osnovu te ocene u veoma kratkom roku nastaviti potragu za saradnicima koji se povode vrednostima koje su za našu kompaniju od izuzetnog značaja. Neophodno je da agencije razumeju važnost usvajanja ovog poslovnog modela kao jedinog prihvatljivog, jer što se pre nađemo na istoj strani to ćemo brže graditi zajedničke uspehe.


Oceni tekst

3,86 od 5
Loading...

Komentari