Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno!

Oglašavanje

spot_img

POSAO & PRAKSA

Da li agencijama za organizaciju događaja u Srbiji preti ozbiljna kriza?

Marketing mreža objavila je danas rezultate istraživanja agencija za organizaciju sajmova i drugih događaja (BTL), a u okviru studije Agency Report.

Iako je u 2017. zabeležila pad poslovnog prihoda za preko 30% ili preko 166,5 miliona dinara i pad neto dobiti za preko 39% ili preko 41,2 miliona dinara, agencija BTL MANDIS MEDIA našla se na prvo mestu rang liste po oba finansijska parametra. Ova agencija, u prošloj godini, zaposlila je jednog novog kolegu, što je rast od 5,56%.

Na visokom drugom mestu u tabeli po poslovnom prihodu i na trećem po neto dobiti nalazi se MPG PLUS. I ova agencija zabeležila je pad poslovanja po oba finansijska paramentra – 15,75% po poslovnom prihodu i skoro 40% po neto dobiti. S druge strane, MPG PLUS zaposlio je troje novih kolega i time zabeležio rast od 6,67%. Takođe, broj klijenata po projektu uvećan je za 16,67%, kao i broj klijenata po ugovoru za skoro 31%.

Na trećem mestu po poslovnom prihodu i na petom po neto dobiti, nalazi se BEOEXPO SYSTEM. Ova agencija je zabeležila rast poslovnog prihoda za skoro 15%, dobiti za 21,4% i broja zaposlenih za 50%. Beoexpo System godinama je bio na prvom mestu rang liste po poslovnom prihodu, ali se situacija izmenila u 2016. i 2017.

Visoko četvrto mesto po poslovnom prihodu pripalo je agenciji POLIPLAN 1 TO 1. Ova agencija zabeležila je rast poslovnog prihoda u 2017. za 5,74%, rast broja zaposlenih za 8,57%, ali pad neto dobiti za preko 30%.

BTL Agencija našla se na petom mestu po poslovnom prihodu i na drugom po neto dobiti. Ova agencija zabeležila je pad poslovanja po oba finansijska kriterijuma – preko 19% poslovnog prihoda i preko 20% neto dobiti. Broj zaposlenih nije se menjao u odnosu na 2016.

Pad poslovnog prihoda u 2017. godini zabeležile su i agencije REPRODUKCIJA (-6,94%), I TEAM (-11,68%) I BRAND LIFE (-19,6%). Zanimljivo je da po neto dobitku u 2017. ni jedna agencija sa rang liste nije zabeležila negativan rezultat.

Rast poslovanja po oba finansijska parametra u prošloj godini zabeležile su agencije M2COMMUNICATIONS, SMARTPOINT ADRIA, ŽIŽGIN, EXPO SOLUTIONS i CONFERENCE REPUBLIC. Sve navedene agencije ostvarile su veoma stabilan poslovni rezultat u 2017, što bi, ukoliko se ovaj trend nastavi, dovelo do pomeranja nekih od njih na više pozicije na rang listi u narednim godinama.

Zanimljivo je da je agencija Smartpoint Adria zabeležila i rast broja klijenata po projektu za skoro 82%, kao i klijenata po ugovoru za 23%. I agencija UNITED MOMENT zabeležila je povećanje broja klijenata po projektu za 75%, kao i klijenata po ugovoru za neverovatnih 140%.

U Agenciji za privredne registre Republike Srbije registrovana su ukupno 18 pravnih lica koja se primarno bave organizacijom sajamskih nastupa i drugih događaja (BTL).

Ukupan poslovni prihod agencija za organizaciju sajmova i drugih događaja u 2017. opao je za 2,52%, a neto dobit za čak 26,76%.

Broj zaposlenih u agencijama za organizaciju događaja veći je za 13,68%, a u 2017. iznosio je 241. Najviše novih kolega zaposlila je agencija Beoexpo System (11) i Smartpoint Adria (7). Smart Media jedina je agencija koja je otpustila dvoje zaposlenih u prošloj godini.

Ako bismo poredili veličinu agencija, po broju zaposlenih u 2017. godini, najviše je malih agencija 61%, zatim srednjih 39%. Velikih agencija, preko 50 zaposlenih, nema u ovoj grupaciji.

Kategorija agencija za organizaciju sajmova i drugih događaja (BTL) zabeležila je loš poslovni rezultat u 2017. godini. Ukoliko agencije ne uvedu novine u ovoj oblasti i nastavi se trend smanjenja budžeta za BTL, ova grupacija agencija mogla bi u narednim godinama da očekuje veliku krizu.

Više informacija pogledajte na infografiku ispod:

Više informacija o istraživanju i metodologiji možete pročitati OVDE.

Za detaljnije analize i sva dodatna pitanja u vezi sa projektom Agency Report, molimo vas da se obratite na mejl ivana@marketingmreza.rs

Zvaničan haštag projekta je #AgencyReport18

Popunjavanjem formulara ispod možete preuzeti analizu i tabele za kategoriju Agencije za organizaciju sajmova i drugih događaja.

    Autor analize: Marketing mreža

    OGLAŠAVANJE

    spot_img

    PROJEKAT

    spot_img

    PROJEKAT

    spot_img

    Anketa

    Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

    Oceni tekst

    0,00 od 5
    1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
    Loading...

    Povezani tekstovi

    POSTAVI KOMENTAR

    Molimo unesite Vaše ime
    Molimo unesite Vaš komentar!