today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Content marketing ne može da zameni klasičan PR!

Marina Grihović, direktor agencije Headline i suvlasnik agencije za digitalne komunikacije Dkit, specijalno za Marketing mrežu govori težimo li danas integrisanim komunikacijama, da li je realno da nestanu klasična saopštenja i u kojoj meri je content marketing uzdrmao odnose s javnošću.

Možemo li reći da su nove tehnologije donele revoluciju u PR? Šta se promenilo i u kom pravcu idemo?
Pre bih rekla da su nove tehnologije donele evoluciju, jer se promene dešavaju poslednjih desetak godina, a mi svi smo se prilagođavali korak po korak. Ali ritam sada moramo da ubrzamo i u Srbiji jer se sve dešava u realnom vremenu. Mi u agencijama Headline i DKit kampanje sada planiramo tako da podržimo klijente kroz bolju kontrolu, brzu reakciju i potpunu posvećenost. Evolucija je donela da svaki član tima mora da bude 100 odsto informisan i koncetrisan tokom celog projekta. Greške se više ne praštaju i to je najveća promena u odnosu na pre jednu deceniju. Ipak, suština komunikacije ostaje ista – kreirati dobru priču i preneti istinu na lep način.

Možemo li danas odvojiti odnose s javnošću sa digitalnim komunikacijama, odnosno ponuditi klijentu samo jednu uslugu? Težimo li integrisanim komunikacijama?
Definitivno težimo integrisanim komunikacijama, odnosno svi smo već integrisani. Iz sopstvene prakse sam naučila da sada mnogo bolje ideje nastaju u koegzistenciji PR i digital stratega. Ključne poruke se sada prilagođavaju kanalima komunikacije, a jedna kampanje ne može da bude potpuna bez podrške sa svih strana. I marketing postaje nezaobilazni deo i digitalnih i klasičnih odnosa sa javnošću.

Još pre godinu-dve čitali smo o nestanku klasičnih saopštenja za medije. U kojoj meri je to realnost i šta PR agencije rade po ovom pitanju?
To su bili neki pokušaji, ali mislim da još nije došlo vreme za to. Rekla bih da nismo ni mi iz agencija niti naši klijenti još spremni da potpuno zaobiđemo staro i pomalo dosadno saopštenje. Ona su i dalje osnova komunikacije mnogih kompanija. Dešava se da se vesti predstave kroz viral ili post, ali dobro napisan lid jednog saopštenja je ono što se i dalje najviše i vidi i čita, kako na online tako i na TV-u ili u printu.

Možemo li reći da je content marketing prilično uzdrmao klasičan PR i na neki način briše granice između odnosa s javnošću i oglašavanja?
Već godinama se priča o tom potencijalnom izazovu, ali mislim da klasičan PR ne možemo posmatrati na klasičan način. U pitanju su odnosi sa javnošću, koji ne biraju formu već sadržaj. A sadržaj je bio važan i kada content nije pominjan. Ovo sam namerno napisala kao igru reči, jer mislim da je content marketing, odnosno prodaja ideja nešto što smo svi mi radili godinama unazad. On ne može da zameni klasični marketing ili PR, posebno ne na našem tržištu, ali može da ga oplemeni, da mu pruži novu dimenziju i da unese novu dozu kreativnosti u naše živote. Dakle, ne bih se složila da je content uzrok uzdrmanog tržišta odnosa sa javnošću – razlozi su mnogo dublji i prebacuju nas u domen ekonomije i društvene krize. Content treba da posmatramo kao pogled preko plota – i da ga iskoristimo za novu dozu dobre komunikacije na različitim nivoima.

Autor: Ivana Parčetić Mitić

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!