Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti!

Oglašavanje

spot_img

ISPRATI

BUSINESS AND TRENDS: Changemakeri u advertising industriji u Srbiji trenutno ne postoje!

Marketing mreža svake godine objavljuje seriju tekstova BUSINESS AND TRENDS, u kojima direktori agencija, direktori marketing i komunikacija ocenjuju godinu za nama i daju prognoze za narednu. Naša sagovornica ovoga puta bila je Tamara Jokanović, Managing Director, Represent Communications. 

Kako biste ocenili 2022. godinu u oblasti tržišnih komunikacija u Srbiji? Gde smo, a gde želimo da budemo?

Godina 2022. je bila veoma nepredvidiva i turbulentna u skoro svim poslovnim aspektima, možda i jedna od najtežih u mojoj dosadašnjoj karijeri. Na pragu 2023, oblast tržišnih komunikacija je ili na samom početku ili na svom kraju. Zavisi kako budemo napravili zaokret (ako ga budemo napravili) u biti svog delovanja. Mislim da je 2023. poslednja prilika da se industrija pomakne sa mrtve tačke i sagleda realne prilike, mogućnosti i manjkavosti u radu. Drago mi je da su IAA i IPSOS sprovele istraživanje o ‚‚privlačnosti” naše profesije među mladima i moram da priznam da sam, kao i kolege, imala potpuno suprotno mišljenje kakav ćemo rezultat dobiti. Pozitivan ishod istraživanja je samo signal i vapaj za seniore da ne radimo nešto kako treba! Način i uslovi rada su se promenili, zahtevi tržišta i zaposlenih su se promenili! Mi i dalje, nažalost, nemamo dovoljno jaku niti dovoljno stručnu organizaciju i pojedince koji bi se ujedinili i ne samo pokrenuli već i krenuli u realizaciju nekih važnih i suštinskih pitanja opstanka naše struke. Vladavina starih principa, šablona i načela je daleko prevaziđena i krajnje je vreme za novu eru, neke nove ljude, nove trendove i, pre svega, njihovo razumevanje. Ukratko, trenutno smo ni na nebu ni na zemlji.

Ko su changemakeri u advertising industriji u Srbiji? 

Trenutno ne postoje. Stariji koji misle da (uglavnom sve) najbolje znaju, promene im teško padaju i čvrsto čuvaju svoje mesto u foteljama, a mladi sa još uvek nedovoljno iskustva i snage da pomaknu stvari sa mrtve tačke da naprave suštinsku promenu, jer se njihov uspeh ogleda u kratkoročnim i vidljivim rezultatima preko noći. Status quo je očigledno model koji većini vladajuće scene i dalje odgovara dok god se u korporacijama štikliraju predviđene obaveze spuštene sa globala, a agencije za realizaciju tih štiklića dobijaju nadoknadu.

Na koji način doprinosite razvoju struke (lično i kroz svoj rad u agenciji/kompaniji)?

Trenutno lično ne doprinosim koliko bih mogla kroz udruženja i rad u asocijacijama. I dalje su tu isti ljudi, isto podeljene karte, neki principi rada sa kojima se ja niti lično niti profesionalno ne slažem i jednostavno ne želim da trošim ni svoje ni tuđe vreme u okruženju u kome se ništa ne možete pomeriti sa mrtve tačke. S druge strane, veoma sam ponosna na sve što moj tim i ja postižemo iz godine u godinu, bez obzira na sve poteškoće i prepreke, i sami sebi zadajemo nove ciljeve i lestvice. Ove godine sa novim sektorom WebMind okrenuli smo se i trenutno najbrže rastućoj industriji i njihovim potrebama – IT i tech-u. Takođe, sa našim partnerima DynamicLife start up-om i Generali osiguranjem lansirali smo novi proizvod DynamicLife gde očekujemo promene u potpuno tradicionalnom okruženju i industrijama – robi široke potrošnje i osiguranju. Verujemo da će i jedan i drugi projekat biti nosioci promena, svaki u svom domenu, u godinama koje tek dolaze. Takođe, ne mogu a da se ne osvrnem na nagrade koje je Represent ove godine dobio na Kaktus festivalu u kategorijama za BTL, direktni marketing i event gde se borio sa mnogo većim i pozicioniranijim igračima u ovim oblastima, i drago mi je da je zajednica konačno imala priliku da vidi i nagradi sve što Represent može da ponudi svojim klijentima i partnerima.

Trend koji će obeležiti 2023. godinu…

Promena u svakom smislu. I sferi poslovanja i sferi življenja.

Od 2023. očekujem…

Osvešćeno čovečanstvo i hrabru poslovnu zajednicu ujedinjene u sentenci “Dela, a ne reči!”

 

PROJEKAT

spot_img

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

5,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!