Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

OGLAŠAVANJE

spot_img

ISPRATI

BUSINESS AND TRENDS: Changemakeri u advertising industriji u Srbiji trenutno ne postoje!

Marketing mreža svake godine objavljuje seriju tekstova BUSINESS AND TRENDS, u kojima direktori agencija, direktori marketing i komunikacija ocenjuju godinu za nama i daju prognoze za narednu. Naša sagovornica ovoga puta bila je Tamara Jokanović, Managing Director, Represent Communications. 

Kako biste ocenili 2022. godinu u oblasti tržišnih komunikacija u Srbiji? Gde smo, a gde želimo da budemo?

Godina 2022. je bila veoma nepredvidiva i turbulentna u skoro svim poslovnim aspektima, možda i jedna od najtežih u mojoj dosadašnjoj karijeri. Na pragu 2023, oblast tržišnih komunikacija je ili na samom početku ili na svom kraju. Zavisi kako budemo napravili zaokret (ako ga budemo napravili) u biti svog delovanja. Mislim da je 2023. poslednja prilika da se industrija pomakne sa mrtve tačke i sagleda realne prilike, mogućnosti i manjkavosti u radu. Drago mi je da su IAA i IPSOS sprovele istraživanje o ‚‚privlačnosti” naše profesije među mladima i moram da priznam da sam, kao i kolege, imala potpuno suprotno mišljenje kakav ćemo rezultat dobiti. Pozitivan ishod istraživanja je samo signal i vapaj za seniore da ne radimo nešto kako treba! Način i uslovi rada su se promenili, zahtevi tržišta i zaposlenih su se promenili! Mi i dalje, nažalost, nemamo dovoljno jaku niti dovoljno stručnu organizaciju i pojedince koji bi se ujedinili i ne samo pokrenuli već i krenuli u realizaciju nekih važnih i suštinskih pitanja opstanka naše struke. Vladavina starih principa, šablona i načela je daleko prevaziđena i krajnje je vreme za novu eru, neke nove ljude, nove trendove i, pre svega, njihovo razumevanje. Ukratko, trenutno smo ni na nebu ni na zemlji.

Ko su changemakeri u advertising industriji u Srbiji? 

Trenutno ne postoje. Stariji koji misle da (uglavnom sve) najbolje znaju, promene im teško padaju i čvrsto čuvaju svoje mesto u foteljama, a mladi sa još uvek nedovoljno iskustva i snage da pomaknu stvari sa mrtve tačke da naprave suštinsku promenu, jer se njihov uspeh ogleda u kratkoročnim i vidljivim rezultatima preko noći. Status quo je očigledno model koji većini vladajuće scene i dalje odgovara dok god se u korporacijama štikliraju predviđene obaveze spuštene sa globala, a agencije za realizaciju tih štiklića dobijaju nadoknadu.

Na koji način doprinosite razvoju struke (lično i kroz svoj rad u agenciji/kompaniji)?

Trenutno lično ne doprinosim koliko bih mogla kroz udruženja i rad u asocijacijama. I dalje su tu isti ljudi, isto podeljene karte, neki principi rada sa kojima se ja niti lično niti profesionalno ne slažem i jednostavno ne želim da trošim ni svoje ni tuđe vreme u okruženju u kome se ništa ne možete pomeriti sa mrtve tačke. S druge strane, veoma sam ponosna na sve što moj tim i ja postižemo iz godine u godinu, bez obzira na sve poteškoće i prepreke, i sami sebi zadajemo nove ciljeve i lestvice. Ove godine sa novim sektorom WebMind okrenuli smo se i trenutno najbrže rastućoj industriji i njihovim potrebama – IT i tech-u. Takođe, sa našim partnerima DynamicLife start up-om i Generali osiguranjem lansirali smo novi proizvod DynamicLife gde očekujemo promene u potpuno tradicionalnom okruženju i industrijama – robi široke potrošnje i osiguranju. Verujemo da će i jedan i drugi projekat biti nosioci promena, svaki u svom domenu, u godinama koje tek dolaze. Takođe, ne mogu a da se ne osvrnem na nagrade koje je Represent ove godine dobio na Kaktus festivalu u kategorijama za BTL, direktni marketing i event gde se borio sa mnogo većim i pozicioniranijim igračima u ovim oblastima, i drago mi je da je zajednica konačno imala priliku da vidi i nagradi sve što Represent može da ponudi svojim klijentima i partnerima.

Trend koji će obeležiti 2023. godinu…

Promena u svakom smislu. I sferi poslovanja i sferi življenja.

Od 2023. očekujem…

Osvešćeno čovečanstvo i hrabru poslovnu zajednicu ujedinjene u sentenci “Dela, a ne reči!”

 

spot_img

PROJEKAT

spot_img

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

5,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!