Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno!

Oglašavanje

spot_img

Oglašavanje

spot_img

POSAO & PRAKSA

BUSINESS AND TRENDS 2020: PR sada ima priliku da povrati svoj ugled!

Marketing mreža pokrenula i ove godine seriju tekstova BUSINESS AND TRENDS 2020, u kojima direktori agencija iz Srbije i regiona ocenjuju godinu za nama i daju prognoze za narednu. Naša sagovornica ovoga puta bila je Marina Grihović, Managing Director, Headline & Dkit.

Kako biste ocenili godinu za nama u oblasti tržišnih komunikacija u Srbiji?
Tržište komunikacija živi i diše kao i celokupna privreda, zemlja, a u godini koja prolazi, kao cela zemaljska kugla. Već tokom prve korona krize napisala sam da ne želim da ulepšavam stvari, koliko god bila optimista – godina je bila užasna i verujem da niko ne želi da se ponovi. Koliko god neki od nas mogu da se pohvale uspehom, novim poslovima, a drugi gubitkom klijenata, smanjenjem broja zaposlenih, finansijskim poteškoćama – nezahvalno i sebično je pričati i pisati o tome. Svi smo naučili ove godine da se nosimo sa usponima i padovima, da moramo da budemo hrabri i u životu i u poslu i da se prilagođavamo. Naravno, nama u komunikacijama je uvek najveći izazov kako da iskomuniciramo krizu i sve što ona nosi… I to je jedini pravi poslovni izazov koji smo zapravo imali. Sve drugo se odnosilo na ljudskost, solidarnost i prijateljstvo.

Šta nas je naučila kriza 2008. a šta kriza 2020.?
A što se nauka koje izlaze iz svake krize tiče, moram da primetim da je i tada i sada moć prilagođavanja i pada na noge, a ne na glavu, bila od najveće važnosti za poslovni opstanak. Ili nove početke. Ipak, ne bih upoređivala te dve godine jer je ova poslednja kriza ona koja suštinski menja poglede na svet i neke ustaljene životne navike. Iz našeg ugla – neke ustaljene oblike, kanale komunikacija i tera nas da se resetujemo i krenemo novim putem.

U našoj struci poznata je fraza „Make the LOGO bigger“. Kad sagledate našu industriju u godini za nama, čime biste zemenili reč LOGO?
LIFE – samo kratko ću da prokomentarišem – sve ostalo se može popraviti i „ispeglati“.

Kako biste ocenili međuljudske odnose u PR industriji u Srbiji? Postoji li, po Vašem mišljenju, solidarnost u struci?
Mislim da se nešto puno nije promenilo – da su dobri ljudi ostali solidarni i velikodušni, a da su oni drugi radili uglavnom zato što to tako treba i da bi se čulo za njih. Kao i u drugim strukama, sve je u ljudima i njihovoj moći da komuniciraju. Uostalom, mislim da ni sada nije trenutak da se prebrojavamo, već da nastavimo da podstičemo solidarnost i međuljudske odnose jer nas tek čekaju izazovi u sledećoj godini. Zato javno pozivam i naše PR društvo da se okupi i da nas sada sve okupi, kako bismo se podržali i pripomogli jedni drugima da struka opstane. Posebno da bismo našli model kako da podržimo kolege koje ostaju bez posla – u svim sektorima marketinga. Iskoristimo onu floskulu da je kriza zapravo šansa i dajmo podstrek celoj struci i ljudima u njoj da isplivaju na najbolji način.

Na skali od 1 do 10 – koliko je PR danas cenjena struka u Srbiji?
PR sada ima priliku da povrati svoj ugled – tokom krize mnogi su prepoznali našu ulogu / ulogu savetodavca i nekoga ko je uz klijenta i u kriznim situacijama. Mislim da treba da nastavimo sa tim trendom. Naravno, nešto je i na nama profesionalcima, te kroz svoj rad možemo i treba da podstičemo pravu stranu svoje profesije. Ali ne mogu da dam veću ocenu od petice, jer mislim da će 21. biti posebno teška i godina štednje.

Od 2021. očekujem…
Da svi budemo zdravi. Sve ostalo što možemo da poželimo ili očekujemo zavisi od nas tako da verujem i da ćemo se više družiti, kreirati kvalitetne sadržaje, razvijati nove komunikacije, širiti poslove, pomagati drugima… I biti solidarni i prema društvu i prema kolegama.

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

4,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!