Marketing mreža svake godine objavljuje seriju tekstova BUSINESS AND TRENDS 2020, u kojima direktori agencija iz Srbije i regiona ocenjuju godinu za nama i daju prognoze za narednu. Naša sagovornica ovoga puta bila je Vesna Ranković, Managing Director agencije Media S SMVG.
Kako biste ocenili godinu za nama u oblasti tržišnih komunikacija u Srbiji? Šta nas je naučila kriza 2008. a šta kriza 2020.?
Neverovatna godina svakako. Velika promena svuda. Biznisi na infuziji, veliki razvoj ekomerca i potpuna promena načina života ljudi, je karakteristika 2020. Sve ono što smo prošli u 2008 bio je kao u prvom nivou igrice, a sada smo skočili na deseti. Kriza 2008 nas je naučila da je sve moguće postepeno prevazići a kriza 2020 nas uči da ništa ne znamo unapred.
U našoj struci poznata je fraza „Make the LOGO bigger“. Kad sagledate našu industriju u godini za nama, čime biste zemenili reč LOGO?
Make your PATIENCE bigger. Vežbati strpljenje i razumevanje situacije uz zdrav razum nam je zadatak.
Kako biste ocenili međuljudske odnose u advertising industriji u Srbiji? Postoji li, po Vašem mišljenju, solidarnost u struci?
Rivalitet je uvek jak u našoj industriji kada je borba za klijente u pitanju. Solidarnost je tada teško ostvariva. Opet, sigurna sam u kolegijalnost i solidarnost većine svojih kolega pojedinačno.
Na skali od 1 do 10 – koliko je advertising danas cenjena struka u Srbiji?
8 – stresan, ali dinamičan i dobro plaćen posao.
Od 2021. očekujem…
…prvo da se stabilizujemo ako je moguće. I da napravimo ravnotežu (ili prihvatimo neravnotežu) u kojoj ćemo živeti i raditi.