today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

BUSINESS AND TRENDS 2020: Empatija će biti ta koja će izdvojiti lidere!

Marketing mreža pokrenula i ove godine seriju tekstova BUSINESS AND TRENDS 2020, u kojima direktori agencija iz Srbije i regiona ocenjuju godinu za nama i daju prognoze za narednu. Naša sagovornica ovoga puta bila je Tamara Jokanović, Managing Director, Represent Communications.

Kako biste ocenili godinu za nama u oblasti tržišnih komunikacija u Srbiji? Šta nas je naučila kriza 2008. a šta kriza 2020.?
O krizi iz 2008. mogu pričati na osnovu onoga što sam mogla čuti uglavnom iz medija jer sa 28 starosnih i nekoliko godina početničkog radnog staža, ne možete baš najbolje i najrealnije da izvučete zaključke o ozbiljnim ekonomskim kretanjima. Ali ono čega se i danas sećam jeste fraza “Dužan kao Grčka”, kriza finansijskog sektora i enorman broj nezaposlenih Evropljana. S druge strane, kriza koja i danas traje je kriza savremene civilizacije u svakom smislu, jer su mnogi sistemi, institucije, industrije i sektori stavljeni u različita iskušenja, ne samo finansijska, ali ćemo finansijske posledice ove krize, nažalost, tek osetiti u periodu koji dolazi.

Tržišne komunikacije su se našle na ozbiljnom udaru još s početka pandemije, ali kako je procenat nekih industrija koje su bile u istom, sličnom ili lošijem iskušenju u Srbiji dosta brojniji, malo ko je pominjao nas u tom kontekstu. Prvi budžeti koji su bili zaleđeni, stopirani, odloženi, preusmereni, bili su upravo marketinški. Iz tog razloga, mnoge agencije bile su primorane da smanjuju plate i/ili otpuštaju ljude, što srećom nije bio naš slučaj. Mnogi su transformisali svoje poslovanje i menjali ili potpuno obustavili ključne usluge kojima su se do tada bavili i već su se desile ozbiljne promene koje su zaokrenule globalno tržište i način realizacije sa „fizičke“ na digitalnu platformu. Stoga, mislim da je 2020. za oblast tržišnih komunikacija bila otrežnjujuća godina u svakom smislu!

U našoj struci poznata je fraza „Make the LOGO bigger“. Kad sagledate našu industriju u godini za nama, čime biste zemenili reč LOGO?
EMPATHY – u svakom segmentu poslovanja i življenja, jer će empatija biti ta koja će izdvojiti lidere, brendove, kompanije koje su se ponele kao ljudi u teškim vremenima, a zaposleni, potrošači i mediji to i te kako vide i pamte.

Kako biste ocenili međuljudske odnose u PR industriji u Srbiji? Postoji li, po Vašem mišljenju, solidarnost u struci?
U PR industriji je kao i u svakoj drugoj. Postoje ljudi koji su apsolutno kolegijalni, solidarni, profesionalni a postoje i oni drugi. Naravno da ima dosta prostora za uređenje i poboljšanje međusobnih odnosa i regulisanje struke, ali s druge strane sam zaista srećna što među svojim kolegama i u konkurentskim agencijama i klijentima imam prijatelje, što smatram svojim najvećim profesionalnim, a onda i ličnim uspehom.

Na skali od 1 do 10 – koliko je PR danas cenjena struka u Srbiji?
Danas je to neka sedmica. PR se vratio na velika vrata tokom COVID-a, ali još uvek nije dostigao svoj pun potencijal. Iako, konačno, mnogo bolje prepoznat od strane čelnih ljudi, mnoge kompanije i pojedinci još uvek ne znaju koje sve usluge i opseg delatnosti PR pokriva, jer se najčešće vezuje samo za odnose sa medijima. Zadatak svih nas, ljudi iz industrije, u narednom periodu će svakao biti da ključnim stakeholderima objasnimo zašto će oblast komunikacija i ljudskih resursa još neko vreme biti najjače karike među svim poslovnim i privatnim akterima.

Od 2021. očekujem…
Ne očekujem! Trudiću se da i u 2021. svojim radom, iskustvom, profesionalnošću, razumevanjem okruženja i ljudi, ostvarim svoja i, onoliko koliko je u mojoj “moći” i mogućnostima, realna očekivanja drugih. Representu je ova godina bila uspešna i ja sam više nego zadovoljna. Privatno, prošla je najbezbolnije moguće. Tako da se nadam da ću i u 2021. biti hrabra kao i ove godine, a sledeće srećnija nego protekle!

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

2,50 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!