BUSINESS AND TRENDS 2020: Da bi nas tržište cenilo moramo da budemo ujedinjeni!

Marketing mreža svake godine objavljuje seriju tekstova BUSINESS AND TRENDS 2020, u kojima direktori agencija iz Srbije i regiona ocenjuju godinu za nama i daju prognoze za narednu. Naša sagovornica ovoga puta bila je Nevena Kurtović, Managing Director, Fusion Communications.

Kako biste ocenili godinu za nama u oblasti tržišnih komunikacija u Srbiji? Šta nas je naučila kriza 2008. a šta kriza 2020.?
Godina izazova u svakom smislu. Kriza 2008. je bila pretežno ekonomska, iako teška i svakako imala uticaj na poslovanje, tada nismo morali da brinemo o onome što se pokazalo da je najvažnije – a to je zdravlje, sopstveno, voljenih i najbližih, pa i cele nacije.

Iako je svaka kriza samo po sebi izazovna, 2008. smo promenili određene segmente poslovanja da bi se adaptirali na novonastale tržišne uslove, a sada su promene daleko drastičnije, dublje i trajnije. To ne podrazumeva samo ono loše sa čim smo morali da se suočavamo, već sve lekcije i pouke koje smo izvukli, a i dalje izvlačimo iz krize koja, nažalost, još nije za nama. Sada smo naučili da živimo sa situacijom i da prilagodimo život pa samim tim i poslovanje – naše strategije i celokupna komunikacija je doživela transformaciju.

Naučili smo da ne moramo da putujemo da bi se videli sa nekim, da možemo brzo da uradimo neki proces transformacije, da možemo da promenimo tok kampanje da je prilagodimo potrebama tržišta i publike. Takođe smo mogli da sagledamo sopstvenu moć prilagođavanja i multitaskinga. Nadam se da smo naučili da slušamo – da učestvujemo u dvosmernoj komunikaciji.

Neke nove “ključne reči” su postale važne. Mislim da ćemo uticaj Covid19 tek moći da sagledamo kad se koliko toliko neke stvari vrate u pređašnje stanje. E onda ćemo znati kakve nam je sve trajne, a efikasne promene donela ova situacija.

U našoj struci poznata je fraza „Make the LOGO bigger“. Kad sagledate našu industriju u godini za nama, čime biste zamenili reč LOGO?
FEELING – doživljaj pa kakav god on bio, osećanja i osećaj. To su pokretači, kad te komunikacijska poruka dotakne i pokrene – na smeh, suze, gađenje…neka emocija.

Kako biste ocenili međuljudske odnose u PR industriji u Srbiji? Postoji li, po Vašem mišljenju, solidarnost u struci?
Verujem da svi mi koji se znamo u PR industriji imamo lepe i korektne, profesionalne odnose. Sa mnogima sarađujem i mislim da baš tako i treba da bude, ne vidim zašto dve agencije ili dva profesionalca ne bi zajedničkim snagama radile na projektu ili klijentu. Prostora za unapređenje svakako ima i da bi nas tržište cenilo i shvatilo značaj struke, najpre mi moramo svi da budemo ujedinjeni i da, u široj slici, zastupamo iste ili slične stavove.

Na skali od 1 do 10 – koliko je PR danas cenjena struka u Srbiji? 
Vrlo tricky pitanje. Potreba je uvek prisutna, ali pošto se pitanje odnosi na to koliko se ceni – ja ću (možda velikodušno) da kažem da je to broj 7. Mislim da se u mnogome PR jednostavno podrazumeva, ne razume ili se ne razaznaje do kraja čemu služi te samim tim se stvori ponekad utisak da je manje bitan.

Od 2021. očekujem… 
Očekujem da nastavimo da učimo, da se adaptiramo na ‘new normal’ da radimo puno lepih projekata i kampanja. A celim srcem želim zdravlje svima. U ovom momentu, to zaista nije samo fraza.


Oceni tekst

0,00 od 5
Loading...

Komentari