Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno!

Oglašavanje

spot_img

Oglašavanje

spot_img

POSAO & PRAKSA

BUSINESS AND TRENDS 2020: Cela struka treba aktivnije da se uključi u promenu imidža advertajzing industrije!

Marketing mreža svake godine objavljuje seriju tekstova BUSINESS AND TRENDS 2020, u kojima direktori agencija iz Srbije i regiona ocenjuju godinu za nama i daju prognoze za narednu. Naš sagovornik ovoga puta bio je Nikola Đoković, Managing Director, Kliping Beograd.

Kako biste ocenili godinu za nama u oblasti tržišnih komunikacija u Srbiji? Šta nas je naučila kriza 2008. a šta kriza 2020.?
Svaka kriza, pa i finansijska iz 2008. i ovogodišnja izazvana pandemijom, jasno ističe sve nedostatke u poslovanju agencija i kompanija, koji su se možda godinama zanemarivali, a ozbiljno bavljenje njima odlagalo. Onima koji su nespremno i sa problemima „gurnutim pod tepih“ dočekali krizu, to je svakako predstavljalo dodatni teret.

Glavna pouka ove aktuelne krize, koja definitivno nije ni blizu svog kraja, jeste da moramo biti uvek pripremljeni i agilni u reakcijama na promene u okruženju, a istovremeno da konstantne promene, inoviranje usluga, praćenje trendova i potreba tržišta moraju biti konstanta u poslovanju. „Ušuškanost“ u dobre poslovne rezultate i konstantan rast tokom prethodnih godina će mnogima nažalost multiplikovati probleme i posledice. S druge, vedrije strane, prethodna finansijska kriza iz 2008. je iznedrila neke nove kompanije kao što su WhatsApp, Uber, Airbnb, Spotify itd, koje su nastale na talasu novih tehnologija i uspostavile sasvim nove biznis modele. Definitivno očekujem da se nešto slično dogodi i u narednim godinama, ovoga puta vrlo verovatno u mnogo većem broju, kao posledica trajno promenjenih navika potrošača.

Što se tiče tržišnih komunikacija u Srbiji, mislim da je ova godina bila veliki test i za agencije i za kompanije. Verujem da će način na koji su u ovoj godini uspeli da se prilagode i reaguju na izazove, kao i to kako su se pripremili i koliko spremni ulaze u sledeću, rezultirati vidljivim diferenciranjem na tržištu onih koji u svojoj kulturi gaje inovacije, spremnost na promene i trude se da budu korak ispred.

U našoj struci poznata je fraza „Make the LOGO bigger“. Kad sagledate našu industriju u godini za nama, čime biste zemenili reč LOGO?
CHANGE. Promena je definitivno reč koja je po meni obeležila 2020. godinu i uveren sam da će spremnost da se menjamo i uvek učimo nešto novo biti glavni motor rasta u narednom periodu.

Kako biste ocenili međuljudske odnose u advertising industriji u Srbiji? Postoji li, po Vašem mišljenju, solidarnost u struci?
U privatnom životu postoji nepisano pravilo da se pravi prijatelji pokažu kada je teško. Verujem da je i ova teška godina na izmaku pokazala da definitivno postoji solidarnost i empatija u industriji, što je jedna od retkih pozitivnih stvari koja je bila vidljiva u periodu vanrednog stanja.

Na skali od 1 do 10 – koliko je advertising danas cenjena struka u Srbiji?
6 – nažalost, advertajzing se još uvek na našem tržištu kod mnogih potrošača gleda kroz negativnu prizmu. Od toga da je to „prodavanje magle“, do toga da usled upotrebe naprednih tehnologija u advertajzingu jedan deo potrošača smatra da im se prisluškuju razgovori, čitaju poruke i slično, s ciljem da im se menja svest ili proda nešto što oni inače ne žele. Mislim da je neophodno da se cela struka aktivnije uključi u promenu imidža advertajzing industrije i da se u prvi plan istaknu pozitivne strane, argumentima i transparentnošću odgovori na strahove određenog dela potrošača i u mnogo većoj meri kroz angažman na društveno odgovornim kampanjama i temama od šireg interesa pokaže da advertajzing može da menja svet i bude motor pozitivnih promena u društvu.

Od 2021. očekujem…
više offline druženja, zagrljaja i putovanja.

OGLAŠAVANJE

spot_img

PROJEKAT

spot_img

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

5,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!