today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

BUSINESS AND TRENDS 2019: Potrebno je da se mi kao pojedinci menjamo, a onda i kao struka!

Marketing mreža pokrenula je seriju tekstova BUSINESS AND TRENDS 2019, u kojima direktori agencija iz Srbije i regiona ocenjuju godinu za nama i daju prognoze za narednu. Naša sagovornica ovoga puta bila je Tamara Jokanović, direktorka agencije Represent Communications.

Kako biste ocenili godinu za nama u oblasti tržišnih komunikacija u Srbiji?
Godina za nama je bila dosta dinamična, uz novine, tehnologije i zakone koji su umnogome uticali i tek će uticati na poslovanje ne samo tržišnih komunikacija. Takođe, stiče se utisak da se struka donekle probudila i protekle godine smo zaista imali priliku da vidimo nekoliko dobrih i zapaženih kampanja, što nije bio slučaj godinama unazad. Međutim, to još uvek nije dovoljno i tržište, okruženje, novi način poslovanja će zahtevati ne samo kreativnije pristupe, već domišljato-ostvarive pristupe čija će realizacija dati zaista vidljive rezultate, pogotovu u oblasti CSRa koji je ove godine doživeo svoje ponovno buđenje.

Jedan trend ili izazov koji će obeleži 2020. godinu i zašto?
Izazov koji će obeležiti sledeću godinu biće podizanje kvaliteta usluga u skladu sa promenama koje su se desile i koje će se tek dešavati, posebno u sferi digitalizacije, opet kažem, ne samo tržišnih komunikacija. Klijenti su postali sve zahtevniji, sve edukovaniji, digitalno pismeniji i tu više nema mesta greškama. Kvalitet usluga, ideja i realizacije je ono što će “promešati karte” u 2020. i zahtevaće dodatne resurse, dodatna znanja, sa isitim ili možda i nižim budžetima u nekim industrijama. S druge strane, već se donekle oseća promena politike poslovanja medija ili medijskih grupacija čije će potpune promene, strukture i forme biti vidljive tek u sledećoj godini i to će biti veliki izazov pre svega za PR i media buying agencije.

Da li i kako advertising može da promeni svet?
Kroz istoriju smo mnogo puta bili svedoci da advertajzing itekako može promeniti svet! Setite se samo kako je jedan sirup u apoteci u Atlanti vremenom postao najpopularnije gazirano piće na planeti i potpuno promenilo stil življenja. I konstantno ga menja. Iskreno se nadam da ćemo budućim kampanjama takođe menjati svet nabolje, ne samo deklarativno već suštinski i da će se delovanje/nedelovanje pre svega odraziti na ljudski uticaj na klimatske promene koje se već ozbijno osećaju svuda. Ne bih imala nista protiv i da se cela struka najboljih pojedinaca ujedini i napravi jednu zajedničku, ako ne globalnu, ono bar regionalnu kampanju na ovu temu, jer je ona sada već ozbiljno goruća. U protivnom, nećemo imati šta da ostavimo budućim naraštajima.

Kako da promenimo sebe u 2020. – na nivou pojedinca, agencije, struke?
Tako što ćemo shvatiti da jedino što je stalno je promena u svakom smislu te reči. Potrebno je da se mi kao pojedinci menjamo, a onda i kao struka, jer okruženje u kom obitavamo i poslujemo se menja nepovratnom brzinom. Naš pojedinačni i zajednički zadatak je da se na najbolji mogući način prilagodimo novim tržišnim utakmicama, da konstantno usvajamo nova znanja i veštine i damo maksimum od sebe jer ćemo samo tako uspeti da utičemo na druge sopstvenim primerima. Dobrim ili lošim…izabraćemo sami!

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!