today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Budućnost digitalne ekonomije u online oglašavanju

Online oglašavanje danas predstavlja jedan od najvećih pokretača evropske digitalne ekonomije, promovišući razvoj industrije i ekonomski rast kroz ubrzani razvoj i inovaciju.Israživanja sprovedena tokom 2015. godine pokazala su značaj razvoja digitalne industrije na osnovu sledećih dobijenih rezultata:

  • Tokom 2014. godine u Evropi je u online oglašavanje investirano 46 milijardi evra, od čega je 30,4% (30,7 milijardi evra) otišlo je u fondove evropskih izdavača.
  • Kada se posmatra bruto dodata vrednost GVA (mera zasnovana na bruto domaćem proizvodu GDP, GDP=GVA+porezi-subvencije), deo koji dolazi od online oglašavanja iz 28 evropskih zemalja je 22 milijarde evra. Digitalni marketing ima efekat miltiplikatora – sa jedne strane doprinosi rastu ekonomije kroz tokove novca u okviru digitalnih distributivnih kanala, a sa druge strane, rastu zapošljavanja digitalnih stručnjaka od strane kompanija. Kada se uključe i ovi faktori, doprinos online oglašavanja raste na 113 milijardi evra.
  • Doprinos online oglašavanja ekonomiji je potcenjen, jer se zanemaruje širi ekonomski doprinos od oglašavanja. Firme se oglašavaju zbog povećanja prodaje, što doprinosi razvoju ekonomije, a posmatra se izvan lanca vrednosti online oglašavanja. Kada bismo uključili i ove indirektne efekte, doprinos online oglašavanja iznosi 473 milijarde evra, odnosno 5% ukupne ekonomije izrazene u bruto dodatoj vrednosti GVA u 28 zemalja Evropske Unije.
  • 0,9 miliona radnih mesta u EU direktno dolazi iz industrije online oglašavanja. Ako se uključe i multiplikovani efekti, broj radnih mesta raste na 5,4 miliona, odnosno 2,5% od ukupnih radnih mesta u 28 zemalja Evropske unije.
  • Online oglašavanje doprinosi rastu ulaganja u digitalni sektor Evrope. U 2014. godini, 54% svih online video prihoda generisani su iz oglašavanja. Za izdavačku industriju to je daleko najvažniji izvor finansiranja novinskih sadržaja, sa 75% prihoda koji dolaze od online oglašavanja. Takođe, u 2015. godini prihodi od plaćenih aplikacija zamenjeni su oglašavanjem u okviru aplikacija kao glavnim izvorom prihoda.

Online oglašavanje je inkubator digitalnih veština i teži podmlađivanju mnogih industrija. Kako oglašavanje sve više postaje zasnovano na bazama podataka i tehnologiji, sektor je u potrazi za talentima koji poseduju veštine za transformaciju i prilagođavanje trenutno jednog od najturbulentnijih tržista.

Više informacija pronađite na sajtu IAB Srbija.

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!