Okej, pogled na budućnost advertajzinga je kao gledanje u karte. Sa jedne strane, mašine više ne predstavljaju samo oruđe za rad, već postaju i naši najbolji drugari u čitavom marketinškom procesu. A pritom, njima ne moramo da kupujemo kafu. Znajući to, sa druge strane, mi i dalje pokušavamo da pronađemo balans između kreative i operative. Svedoci smo pomeranja granica u industriji gde kreativnost i tehnologija oblikuju put komunikacije. Na tom putu, mi tražimo mnogo više od običnih radnih uloga, težimo smislenom radu koji će nas ispuniti, a ujedno i motivisati za sve buduće projekte i karijerne momente.
Glas mlađe generacije u industriji čuje se u nekoj meri, ali čini se samo iz praktičnih razloga – sticanje uvida u svakodnevne navike mladih potrošača, ali i dalje ne u meri u kojoj mi to priželjkujemo. Postoji čežnja i za uključivanjem u procese donošenja odluka i želja da se kampanjama daju nove perspektive, u kojima narativi brendova prevazilaze puke prodajne informacije i rezoniraju kao autentične priče. Samim tim, dosta je prostora za napredak industrije.
Vreme u kome tehnologija čita naše misli i predviđa šta će nas interesovati, i dalje nam je svima fascinantan podatak. Međutim, cela ta kombinacija ljudskog faktora i veštačke inteligencije za nas predstavlja jedan veliki tim superheroja. Mi, ljudi, sa jedne strane, junaci smo sa super kreativnim idejama, dok AI ima nadljudsku moć da razume i analizira gomilu podataka u samo par trenutaka. Zajedno, spremni smo da osvojimo svet ili bar novog klijenta za početak. Ali, pre nego što se (ponovo) pokrene priča o tome da će tehnologija preuzeti svet i AI ljudsku vrstu, budimo realni – stvarnost je dosta drugačija. Kreativnost je i dalje ono što čini našu industriju posebnom. Mi diktiramo stvarnost, bar za sada.
Za nas, budućnost advertajzinga je upravo tamo gde kreativnost i tehnologija plešu jedan sjajan tango. Kreativnost diktira ritam, dajući emociju i strast, dok tehnologija stvara pravac, uz neverovatnu preciznost i moć. Uz mnogo napred-nazad koraka, ples kroz advertajzing industriju je neizmerno lep i poseban. A ponekad nam je samo potrebno da se smejemo sopstvenim pokušajima da ispratimo korake i održimo balans, jer, budimo realni, često je “mission impossible”. Zato, “choose your AI fighter”.
Najbolje za kraj – tekst koji čitate? Da, hvala našem AI prijatelju što postoji, zvaćemo ga ChatGPT. Čisto da poentiramo ono o čemu smo i pričali – između nemilosrdnog operativnog „mlevenja“ i jurnjave za inspiracijom, vreme za kreiranje ovog teksta našlo se na tankom ledu, ali ništa kao kombo dobrog prompt-a i ljudske ideje i uma.
Za Marketing mreža magazin tekst napisali:
Ana Živaljević, Account Manager
Pavle Banduka, Account Manager
Havas Adriatic
*Marketing mreža magazin dostupan je u štampanom i elektronskom izdanju uz pretplatu.