Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno!

Oglašavanje

spot_img

Oglašavanje

spot_img

POSAO & PRAKSA

Brendovi treba da slušaju potrošače, ali i da budu korak ispred njih!

Marketing mreža pokrenula je seriju intervjua sa direktorima marketinga i komunikacija najvećih kompanija u Srbiji. Danas objavljujemo intervju sa Anom Brzaković, menadžerom za eksterne komunikacije kompanije Delta Holding.

Da li će, po Vašem mišljenju, transformacija biti ključna reč u 2018.? U kom smeru bi trebalo da se transformišu brendovi imajući u vidu da živimo i radimo u hiper-personalnoj eri?
Rekla bih da današnje vreme karakterišu digitalna transformacija i inovacija. Svi smo povezaniji, znanje i ideje su nam dostupnije nego ikada pa se samim tim i promene brže dešavaju, trendovi menjaju. Oduvek važi pravilo da ko nije spreman da se menja, brzo nestane.

U Delti smo osnovali komitet za inovacije i u svim delovima sistema imamo timove koji se sastaju i iznose ideje i predloge za unapređenje poslovanja, nove proizvode itd. Ako pitate ljude i date im šansu da pokažu svoju inicijativu i kreativnost, otvarate riznicu resursa i korisnih predloga. Želimo da uključimo zaposlene u realizaciju tih ideja jer jedino zajedno možemo da se promenimo brzo i krenemo u smeru koji želimo.

Brendovi treba da slušaju potrošače ali i da se trude da uvek idu korak ispred njih. To znači da kompanije treba da ulažu u istraživanje i razvoj ili da kupuju već postojeća rešenja, znanje i metodologiju iz razvijenijih zemalja i da ih prilagode i implementiraju na svom tržištu. Brendovi takođe moraju da budu i humaniji, jer je svest o društvenoj odgovornosti sve veća i potrošači to vide, prepoznaju i nagrađuju.

Šta su, po Vašem mišljenju, hrabri brendovi? Možete li da navedete primer…
Hrabri brendovi su oni koji se uvek ističu po tome što su autentični i koji se ne plaše da naprave hrabre i lude poteze, uvek pomeraju granice, ali pritom ostaju verni sebi i vrednostima koje predstavljaju. Hrabre brendove prosto volite i morate da primetite. Takođe, hrabri brendovi su oni koji stanu iza nečega, a ne samo jednokratno naprave neku neobičnu kampanju.

Na primer, Virgin, kompanija Ričarda Brensona ima vrlo neobičnu, neformalnu kulturu i stalno pokreće fantastične kampanje. Prošle godine Virgin Holiday je imao spot koji je izazvao mnoge komentare i tekstove, u kome se na odmoru prema strejt paru ponašaju kao prema istopolnom paru. Pokazali su kako i dalje gej parovi doživljavaju drugačiji tretman. AirBnB je pored mnogih fantastičnih kampanja pokrenuo i #weaccept koja promoviše različitost, toleranciju i prihvatanje svih ljudi bez obzira na njihovu boju kože, religiju, itd. Oni su od problema u okviru AirBnB sistema gde neki stanodavci nisu želeli da ugoste ljude određene rase ili religije, napravili pozitivnu kampanju kojom doprinose rešenju tog problema. Starbaks ima fond kojim plaća školarinu svojim zaposlenima (koja je u Sjedinjenim Državama ogromna). Početkom prošle godine, kada je Tramp zabranio ulaz imigrantima u zemlju, Starbaks je javno saopštio da će u narednih pet godina da zaposli 10.000 imigranata i da će na taj način kompanija nastaviti da živi svoje vrednosti. To je odličan primer hrabre, autentične i humane kampanje.

Kod nas, odličan primer je vip koji uvek ima vrlo kreativne i neobične kampanje koje odskaču od ostalih a oslikavaju njihovu kulturu. Primer jednokratne hrabre kampanje je Keramika Kanjiža i gerila marketing u centru Beograda. Moram da spomenem i BMW koji je organizovao vrlo hrabru i originalnu “Misiju na Mars” za promociju novog BMW-a X3.

Kako da potrošač zavoli, doživi, prati i razume vaš brend?
Brend treba prvo da razume potrošača i svoju ciljnu grupu. Na osnovu jasne ciljne grupe zna kako da autentičnim glasom, karakterom i načinom komunikacije dođe do njih. Bitno je da se brend približi potrošaču i da stvori emociju. U digitalnom svetu previše je bezličnih stvari pa je važno da brendovi postanu humaniji i više lični. To se postiže kontinuiranim građenjem odnosa, hrabrim, luckastim i kreativnim kampanjama koje ponekad doprinose i nekom višem cilju osim samog povećanja prodaje i zarade.

Kada su ono što komuniciraš, nudiš, pružaš i način na koji to radiš u skladu sa onim što tvoj brend predstavlja, potrošači to prepoznaju. Takođe, u digitalnom svetu komunikacija je uvek dvosmerna tako da ne treba samo da potrošači prate brendove već i brendovi njih.

Sve popularniji su ručno rađeni proizvodi koje je započeo neko iz ljubavi ili u želji da reši neki svoj problem. Oni na tržište ulaze na mala vrata, reklamiraju se i prodaju u početku isključivo putem interneta, a ljudi ih vole jer su jedinstveni, unikatni, lični i imaju svoju priču.

Kao što su ranije potrošači „kažnjavali“ brendove koji su loše tretirali svoje zaposlene, danas kada je sve transparentno i može se lako saznati, potrošači nagrađuju brendove koji brinu o svojim zaposlenima, klijentima i društvu u kojem posluju.

Kada je pravi trenutak za eksperiment i kampanju na granici rizika?
Uvek kad želite da budete primećeni.

Šta će, po Vašem mišljenju, biti ključni poslovni izazovi u 2018. godini?
Izboriti se i zaslužiti pažnju na tržištu gde postoji hiper produkcija sadržaja, informacija, reklama, a i ad blokera. Zato je sve važnije biti pre svega koristan ciljnoj publici, autentičan i drugačiji, približiti se i komunicirati sa potrošačima i dati dodatnu vrednost društvu u kojem se posluje.

Intervju pripremila: Ivana Parčetić Mitić

OGLAŠAVANJE

spot_img

PROJEKAT

spot_img

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

3,15 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!