Petar Nogo, direktor marketinških komunikacija u kompaniji Yettel Srbija, govorio je za Marketing mreža magazin o društvenoj odgovornosti brendova, kao i da li korisnici danas očekuju od brendova da zauzmu stav o društveno važnim pitanjima.
Da li je moguće biti odgovoran prema svom brendu i društvu u isto vreme? Šta radi Yettel po pitanju društvene odgovornosti?
Mislim da je jedno bez drugog nemoguće. Samo brendovi koji su istinski posvećeni društvenoj odgovornosti imaju šansu da budu i prepoznati.
A šta odgovornost znači za nas, čini mi se da tržište to vidi i prepoznaje, naročito otkad smo postali Yettel, pre tačno godinu dana. Uskoro će biti dve od kada smo pokrenuli program reciklaže mobilnih uređaja. Očekujemo da ćemo uskoro moći da kažemo da su Yettel korisnici reciklirali pola miliona uređaja, čime smo u samom vrhu kompanija u Srbiji po broju pojedinačno predatih recikliranih elektronskih uređaja. Recikliranje u Srbiji nije jednostavno, zato smo dodatno i ponosni što smo, uz pomoć naše prodajne mreže, olakšali korisnicima ovu aktivnost. Nadamo se da će nam se u godinama koje dolaze, pridružiti sve više ljudi.
Nešto mlađa, ali jednako važna inicijativa je Eco Bonus. U ime korisnika koji lako i jednostavno aktiviraju ovaj servis recikliramo plastiku i papiru u visini prosečne mesečne potrošnje u Srbiji. Drugim rečima, EcoBonus omogućava korisnicima da anuliraju svoju mesečnu potrošnju plastike i papire.
Na kraju, postali smo prva Zelena Mreža, i drago nam je da motivišemo i druge da potraže načine da se u našoj zemlji uključe u napore za očuvanje životne sredine.
U kojoj meri korisnici danas očekuju od brendova da zauzmu stav o društveno važnim pitanjima i budu društveno aktivni?
To je dobro pitanje i na njega ne postoji jednostavan odgovor. Mislim da očekivanja korisnika zavise od toga koja je društveno odgovorna inicijativa u pitanju, ali često i od demografije. Na primer, pitanja vezana za očuvanje životne sredine mnogo bolje rezonuju sa mlađim nego sa starijim generacijama, ali vidimo određene pomake. Ipak, konkretne aktivnosti i očekivanja od brendova najveća su kod mlađih korisnika.
Kako motivisati korisnike da sa lajka na društvenim mrežama pređu na konkretnu akciju i uključe se u pozive kompanije? Kakva su iskustva Yettela sa akcijom Eco Bonus i Recikliraj stari uređaj?
Reciklaža uređaja izuzetno uspešna inicijativa sa impresivnim brojkama. Eco Bonus je inovativna usluga koja je, zapravo, samo početak naših napora da uspeh reciklaže uređaja prenesemo i na druge tipove otpada i da, na kraju, podižemo svest o važnosti recikliranja u celoj državi. Svima nam je jasno koliko ceo ovaj region kaska za EU kada je u pitanju reciklaža. Mislim da brendovi koji su toliko prisutni u komunikaciji imaju priliku, pa čak i obavezu, da pomognu društvu na ove teme koje su značajne za sve nas, bez obzira jesmo li toga svesni ili ne.
Ceo intervju pročitajte u Marketing mreža magazinu.
*Marketing mreža magazin dostupan je u štampanom i elektronskom izdanju uz pretplatu.