Kako se gradi dugovečan brend koji ostaje konkurentan na tržištu i prepoznatljiv po kvalitetu, specijalno za portal Marketing mreža govori Tatjana Đokanović, direktorka marketinga i razvoja kompanije Dijamant.
Dijamant u svom portfoliju ima veliki broj brendova koji odolevaju vremenu i vole ih sve generacije. Šta je tajna „dobrog zrenja“ brenda?
Dijamant je kompanija uspešno posluje duže od 80 godina i za to vreme izgradila je poziciju lidera na domaćem i regionalnom tržištu. Poverenje koje nam potrošači decenijama ukazuju pravdamo konstantnim ulaganjem u inovacije, unapređujući portfolio novim i poboljšanim postojećih proizvodima. Da bi jedan brend ostao dugovečan i konkurentan, nužno je da prati kretanja na tržištu, da se prilagođava promenama, ali i ostane veran svojim početnim vrednostima, kvalitetu pre svega.
Da li je građenje brenda maraton ili sprint i zašto?
Građenje ozbiljnog brenda je sistematski proces u kojem učestvuju timovi profesionalaca na različitim nivoima, rešeni da tržistu ponude asortiman koji se izdvaja po kvalitetu, dizajnu ali i komunikaciji. Zato možemo reći, koristeći sportske termine, jer tržiste i jeste utakmica, da je postavljanje brenda uspešno savladavanje više disciplina, ponekad vaš očekuje trka na duge staze, a ponekad morate biti spremni za brzi start i savladavanje prepreke do cilja. A cilj je svim učesnicima jedan – zadovoljan kupac.
Godine su surov selektor, pre nego veran saveznik. U kojoj meri je važno prilagođavanje brenda „svim vremenskim uslovima“?
Godina za nama možda je i najbolji pokazatelj važnosti prilagođavanja vremenskim okvirima i uslovima u kojima se posluje. Posmatrajući na globalnom nivou, kompanije su se našle u neočekivanim okolnostima koje su zahtevale brze reakcije i reorganizaciju poslovnih strategija. Od snalaženja u novonastalnoj situaciji zavisio je rezultat i nastavak tržišnog nastupa. Za održavanje dobre pozicije brenda, uverena sam, da nas je protekli period naučio da adekvatno odgovarama na izazove i modifikujemo osnovne ciljeve prema okolnostima, ali isto tako ne odstupamo od izvorne ideje. Pomenuću samo činjenicu na koju smo posebno ponosni, da je Dijamant i u najtežim okolnostima u potpunosti snabdevao domaće i regionalno tržište osnovnim životnim namirinicama. Plasirali smo čak i novu liniju prozvoda „Dijamant način“, što je dokaz da najbolji ne odustaju i da dobre ideje nađu put do potrošača i u izazovnim vremenima.
U kojoj meri je za dugovečan brend presudan tzv. ljudski faktor?
Brend stvara tim koji posvećeno pristupa svakom zadatku i koji je spreman na izazove i rizike, na putu od početne ideje do postavljanja proizvoda na police. Zadovoljstvo je raditi u okruženju koje vas inspiriše i podstiče da pružate svoj maksimum, i upravo takva atmosfera dovodi i do uspeha brenda i njegove vidljivosti na tržištu. Zapravo, brend ima svoju ličnost, kojom se izdvaja, kojom komunicira sa potrošačima, konkurencijom, i tu dolazimo do ljudskog faktora i značaja uloge kreatora njegovog trajanja. Uverena sam da dobra energija u timu i inovativan pristup dovode do toga da jedan brend bude dugovečan i da pomera granice.
Koliko je važno da brend bude dosledan u komunikaciji sa svojim potrošačima?
Trendovi se brzo menjaju, pred brendovima je sve više izazova i zbog toga doslednost je od izuzetnog značaja za uspešnu komunikaciju sa potrošačima koji nepogrešivo prepoznaju sadržaj i kvalitet koji brend plasira.