today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Brend ambasadori ili hodajući bilbordi?

Promovisanje brendova preko poznatih ličnosti nije ništa novo. Ali, dok upotreba poznatih ličnosti u ATL komunikaciji donosi brendu awareness – povećanje svesti o njemu u umu potrošača, promocija preko ličnih kanala poznatih ličnosti brendu obezbeđuje advocacy – zastupanje brenda od strane tih ličnosti.

Brend ambasador nije tek nasumično izabrana ličnost koja će biti oruđe za priču o brendu, brend ambasador je otelotvorenje samog brenda. Brend i ličnost koja ga predstavlja treba da dele stavove i ponašanje, imaju iste vrednosti i etički kodeks.

Danas definicija „poznate ličnosti“ postaje labavija nego ranije, a krug ljudi koji imaju mogućnost da postanu ambasadori nekog brenda postaje veći. Više se ne traži poznata ličnost, već neko ko je uspeo da oko sebe izgradi zajednicu. Pojavom društvenih mreža, te zajednice postaju merljive, a sama interakcija sa zajednicom – svakodnevna. Ovo je savršen prostor za upliv brendova. Angažovanjem ambasadora, brend ne angažuje samo lik, već i njegovo delo, a sve sa ciljem postizanja word-of-mouth efekta.

Svetski brendovi se sve više odlučuju na ovaj potez, a na tržište pokušavaju da izađu sa svežim idejama. Oni postavljaju svoje zaposlene kao brend ambasadore, stvaraju nove ambasadore od početka, pronalaze ih pre nego što postanu popularni, prate ih i podržavaju na tom putu. Smišljaju inovativne strategije, načine i kanale komunikacije sa svojim potrošačima, ciljajući tako ceo svet i postavljajući samo nebo kao granicu.

Kod nas je situacija malo drugačija. Naravno, uvek možemo da se žalimo na malo tržište i koristimo standardna objašnjenja zašto se ovakvom načinu oglašavanja prilazi dosta lenjo. Naravno, to su vrlo slabi izgovori. Pre nekoliko godina svedočili smo ekspanziji platformi koje okupljaju ljude koji sebe nude brendovima, a svoje kanale komunikacije iznajmljuju kao bilborde. Posledično, brendovi koriste iste ljude kao amabasadore, čak i kada se radi o potpuno različitim linijama proizvoda. Oni nemaju problem da u ime njihovog brenda pričaju osobe koje su do pre par dana bili brend ambasador nekog drugog brenda pa čak i konkurentskog.

Ipak, problem veći od potpisivanja različitih brendova istim ljudima je neadekvatan izbor brend ambasadora. Ne radi se o tome da neke ličnosti nisu vredne da predstavljaju brend ili obrnuto, radi se čisto o pogrešnoj strateškoj postavci – biraju se ljudi sa velikim zajednicama potencijalnih potrošača oko sebe, ali niko ne obraća pažnju na strukturu te zajednice. Ako prodajete avione, možda idealan ambasador za vaš brend nije tviteraš koga prati mnogo ljudi, osim ako među svojim pratiocima ima bar nekoliko milionera. Ako prodajete dijamantski nakit, možda vaš brend amabasador nije fashion blogerka koju prate četrnaestogodišnje devojčice plićeg džepa.

Brend ambasadore treba birati prema tome kome se oni obraćaju. To ne treba da budu samo kul lice koje će za paket promo proizvoda doći na vaš događaj, odraditi fotografisanje od glave do pete obučeno u vaše boje ili tvitovati kako uživazajedno sa vama.

Brend amabasador treba da bude otelotvorenje vašeg brenda.

Za Marketing mrežu tekst napisao:
Marko Marjanović, Content&Community Manager, Ovation BBDO

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!