Biti PR menadžer u sportu mnogo je lakše!

PR menadžer Vaterpolo saveza Srbije Marko Bogdanović specijalno za Marketing mrežu govori o ulozi PR-a u sportu, na koji način u isto vreme izgraditi imidž saveza, klubova, ekipe, ali i pojedinačnih sportista, kao i koju ulogu u tome igraju društvene mreže.

Srbija će 2016. godine biti domaćin Evropskog prvenstva u vaterpolu. Koliko je to značajno za Srbiju, uzevši u obzir tešku situaciju u kojoj se savez i klubovi trenutno nalaze?
Dobijanje kandidature za domaćina Evropskog prvenstva 2016. godine je velika stvar za srpski vaterpolo pogotovo što je Beograd bio domaćin i Evropskog prvenstva 2006. godine. Očigledno je da su nadležni u LEN-u bili jako zadovoljni kako su Vaterpolo savez Srbije i grad Beograd organizovali to prvenstvo, pa su se odlučili da našoj zemlji ponovo povere ovaj odgovoran zadatak. Interesantan podatak za Evropksko prvenstvo je i činjenica da će ono biti odigrano u januaru mesecu, jer je 2016. olimpijska godina, pa će, samim tim, i izazov biti veći, jer je želja da se jedna od sportskih hala iskoristi i adaptira za ovu priliku (najverovatnije hala Pionir). Prvenstvo će biti iskorišćeno za promociju vaterpola u našoj zemlji i za povećanje zainteresovanosti mladih za ovaj sport. Sa aspekta marketinga i komercijalne isplativosti očekuju se dobri rezultati i kvalitetan rad na ovom polju.

Vaterpolo klubove prati konstantna finansijska kriza. Gde vidite šanse za izlaz iz ovakve situacije i koju ulogu u tome igra PR sektor saveza?
PR sektor saveza, na žalost, ne može biti od preterane pomoći klubovima pri rešavanju ovog gorućeg pitanja. Klubovi i njihovi marketing i PR sektori moraju sami rešavati ovaj problem i truditi se da animiraju potencijalne sponzore i državu da im pomogne. Vaterpolo savez Srbije se trudi svim svojim kapacitetima i sredstvima da pomogne, ali treba imati u vidu i jako tešku globalnu finansijsku situaciju.

Budući da sport prate svi, i mladi i stari, koliko je teško/lako biti PR menadžer Vaterpolo saveza i uspešno kreirati sadržaj za tako široko ciljnu grupu?
Vaterpolo je sam po sebi zanimljiv sadržaj za tako široku ciljnu grupu. Ovaj sport prate i mlađa i starija publika, a kada u bazenu imate momke koji svojim rezultatima i ponašanjem predstavljaju primer, onda je i samo interesovanje uvek na visokom nivou. PR sektor se trudi da sve što se tiče utakmica i takmičenja bude dostupno medijima i svim ostalim ciljnim grupama, kao i da organizacijom akcija i događaja promoviše vaterpolo kao sport. Takođe, naši reprezentativci pojedinačno učestvuju u mnogim akcijama humanitarnog i društveno odgovornog karaktera koje same po sebi stvaraju pozitivnu sliku.

Na koji način uspevate u isto vreme da izgradite pozitivan imidž saveza, klubova, ekipa, ali i pojedinačnih sportista?
Vaterpolo je sport kojim su se oduvek bavili najobrazovaniji i najvaspitaniji sportisti. Samim tim, sa takvim momcima je saradnja dosta lakša i oni sami po sebi daju jedan pozitivan primer i imidž u društvu. Sam Vaterpolo savez Srbije odnosno vaterpolo reprezentacija Srbije pozitivan imidž gradi, na prvom mestu, na izuzetnim rezultatima koje ostvaruje kroz istoriju, pogotovo u proteklih deset godina. Raditi u Savezu je velika čast i odgovornost, a, samim tim, treba voditi računa o svim detaljima da bi taj pozitivan imidž, tj. imidž vaterpola kao jednog od simbola Srbije i srpskog sporta, bude i dalje prisutan.

Društvene mreže poput Fejsbuka, Tvitera, Orkuta moćni su alati što se tiče popularizacije sporta i stvaranja veće baze fanova, ali mogu biti i mač sa dve oštrice. Kakvo je vaše mišljenje o tome i u kojoj meri je ovakav vid promocije zaživeo među našim vaterpolistima?
Moje mišljenje je da su društvene mreže postale definitivno najmoćniji medij. Cilj Vaterpolo saveza i mene kao PR menadžera je da se ovo još više uzme u obzir i da se još više pažnje posveti promociji vaterpola na svim bitnim društvenim mrežama. Naši reprezentativci, takođe, prate trendove komunikacije i sve više koriste društvene mreže i za sada nije bilo većih pojedinačnih problema i ekscesa.

Koje su tri sličnosti i tri razlike između PR menadžera u sportu ili PR menadžera neke kompanije?
Sličnosti su sigurno u imenu same funkcije, kao i osnovnom oruđu koje se koristi u PR-u tj. komunikacijama. Biti PR menadžer u vaterpolu je donekle lakše, jer interna komunikacija se svodi na tridesetak ljudi, ali je, samim tim, i odgovornost veća jer je potrebna detaljna informisanost o svim stvarima za svakog pojedinca. Takođe, mediji koji prate sport su lakši za komunikaciju i kordinaciju, jer je sport sam po sebi zanimljiva tema. Jedna od osnovnih stvari za kvalitetno bavljenje PR-om u bilo kom sektoru je jako dobra i detaljna informisanost, jer samo na taj način možete biti kvalitetan zastupnik vaše firme ili sporta u javnosti.

Autor: Srđan Nikolić


Oceni tekst

0,00 od 5
Loading...

1 komentar

Komentari