Povodom projekta Agency Report, koji je pokrenula Marketing mreža, u saradnji sa agencijom IPSOS Strategic Marketing, uradili smo seriju intervjua sa predstavnicima najvećih kompanija u Srbiji na temu transparetnosti tržišta. Tim povodom razgovarali smo sa Ivanom Kozličić, marketing direktorkom za Balkan kompanije MasterCard.
Koliko je za vas kao klijenta važno da imate pregled poslovanja agencija u Srbiji? Koliko vam je važno sa kim ćete raditi i ko će vam biti partner u oblasti marketinških komunikacija?
Jako je važno da na tržištu postoji pouzdan izvor informacija dostupan svim kompanija i marketing odeljenjima. Agencije imaju jako važnu ulogu – da pored kreiranja i realizacije marketing strategije kopanije bude i jedan od predstavnika svakog svog klijenta. To znači da se zaposleni u agenciji ne razlikuju mnogo od zaposlenih u kompanijama koji su njihovi klijenti. Svaka agencija mora biti svesna ovako značajne uloga, i sigurna sam da i svaka kompanija razmišlja i tom aspektu prilikom odabira partnera u oblasti marketinskih komunikacija.
Šta je, po Vašem mišljenje, trenutno najveći problem u odnosu klijent-agencija? Imate li neki predlog rešenja?
Odnosi između klijenta i agencije su jako različiti od slučaja do slučaja. Iako postoji opsta generalizacija ovog odnosa, mislim da je ključno da se između tima iz agencije i tima sa klijentove strane ostvari veza koja se bazira na poverenju. Ukoliko toga nema, problem će se pojaviti u svakodnevnoj komunikaciji. S druge strane, važno je precizno definisati očekivanja i ne uzimati, i ne podrazumevati informacije i rezultate. Verujem da je ključ uspešne saradnje na ovom nivou prihvatanje „druge strane“ kao tima koji se sastoji od stručnjaka i profesionalaca u svojoj oblasti.
Šta je za Vas transparentnost? Koliko je, po Vašem mišljenju, važno da poslujemo na transparentnom tržištu?
Bez transparentnog poslovanja ne postoji slobodno tržište, a sa stanovišta kompanije Mastercard, transparentnost je jedini način poslovanja. Kod agencijskog rada, ovaj segment dobija drugu dimenziju jer agencije najčešće naplaćuju svoje radne sate. Strategija cena je često jedan od glavnih uzročnika problema u odnosima klijenta i agencije, zato je posebno važno da poslovanje bude transparentno. Klijenti moraju da zahtevaju transparetnost pri ugovaranju cena i odabiru podizvođača, kao i u načinu praćenja i prikazivanju rezultata svojih kampanja.