Organizacija Mikser dovodi u Beograd priznatog belgijskog umetnika Arnea Kinzea (Arne Quinze), prepoznatljivog po gigantskim instalacijama u javnom prostoru. Nakon upravo otvorenih izložbi na Trijenalu savremene umetnosti u Ostendeu i samostalne izložbe u Roterdamu, Kinze će u Mikser Hausu lično otvoriti izložbenu postavku „Gradovi kao muzeji na otvorenom“, na kojoj će predstaviti projekte koje je realizovao u Belgiji, Nemačkoj, Francuskoj, Kini i Americi, kao i koncept velike metalne instalacije koju autor namerava da pokloni Beogradu.
Izložba „Gradovi kao muzeji na otvorenom“sadrži fotografije i video dokumentaciju Kinzeovih realizovanih projekata, od rađanja ideje do realizacije i ukazuje na potrebu za integracijom savremenih umetničkih radova u javne gradske prostore. Pored toga što će lično predstaviti svoj rad i koncept novog beogradskog projekta, Kinze će sutradan, 12. juna, od 12 do 16 časova u Mikser Hausu održati radionicu „Instalacije u javnom prostoru: od ideje do realizacije“, u okviru koje će svi zainteresovani domaći umetnici, arhitekte i dizajneri lično moći da razmene ideje sa svetki priznatim umetnikom.
Kinze umetnički angažman počinje crtanjem grafita, a kasnije mu preokupacija postaju skulpture i instalacije u prostoru velikih razmera. Prepoznatljiv je po tome što u svom radu koristi različite vrste, uglavnom već korišćenog drveta, obojenog u fluorescentne boje, a koncepti njegovih radova asocijaraju na društvenu interakciju, komunikaciju i urbani način života. Od nedavno njegova istraživanja se kreću u domenu metalnih instalacija, a jednu takvu je osmislio i kao svoj poklon Beogradu, za koji kaže da ga je u potpunosti očarao.
“Postoje dve vrste skulptura: skulpture koje postoje samo da bi impresionirale svojom veličinom i one koje imaju istinsku javnu upotrebu u društvenom životu. Moja borba je usmerena na to da realizujem što je moguće više javnih skulptura. Gradovi kao muzeji na otvorenom i svakodnevni susret publike sa umetnošću, jeste ono što predstavlja ostvarenje mojih snova”, rekao je Kinze o konceptu „Gradovi kao muzeji na otvorenom“.
Kinze kaže da ga u stvaralaštvu vodi vera u postojanje društva u kome svi pojedinci komuniciraju međusobno, a da svojim radovima pokušava da spoji ljude i provocira dijalog među njima. Svojim instalacijama prodire u svakodnevni život ljudi, a nesvakidašnji projekti koje je realizovao u Belgiji (Cityscape, The Sequence), Nemačkoj (The Traveller), Francuskoj (Camille, Rock Strangers), Libanu (The Visitor), Kini (Red Beacon). Americi (Uchronia, Timegate), i drugim gradovima, pomeraju granice konvencionalnog poimanja gradskih centara. Prepoznatljiv po tome što svakom novom projektu prilazi osluškujući posebnosti kulturne sredine u kojoj stvara. Njegov stvaralački proces je neraskidivo vezan za ispitivanje grada i njegovih stanovnika, jer kroz istraživanje njihovih odnosa, Kinze pokušava da uhvati i izrazi konstante promene u ljudima i njihovom okruženju. On ne gradi samo arhitektonske skulpture, već stvara umetnička dela i video instalacije koje verno odslikavaju društvo i međuljudske u odnose unutar njega.