Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno!

Oglašavanje

spot_img

Preporučujemo

Apple izgubio svoj „reklamni plamen“!

SVET – Apple se nalazi u sled velike reorganizacije, a najveća žrtva ovog procesa biće njegova dugogodišnja marketinška agencija TBWA/Media Arts Lab koja je stvorena po naredbi osnivača Stiva Džobsa. Agencija se izgleda više ne nalazi u milosti svog jedinog klijenta od Džobsove smrti.
Kompanija sada želi da angažuje 1.000 novih marketinških stručnjaka kako bi osmislili i sproveli u delo 1.1 milijardu dolara vredan nalog. To je puno novih ljudi: “Oni su jednostavno samo počeli da okreću brojeve”, izjavio je jedan izvršni direktor sajtu Ad Age. Rad u Appleu trebalo bi da bude posao iz snova, ali mnogi stručnjaci odbijaju poziv zato što kompanija više nije toliko atraktivna kao nekad.
Appleovo reklamiranje je u poslednje vreme sumnjivog karaktera. Neke nove reklame su inspirišuće, dok su druge užasne. Ali najveći deo njih je prosečan. Kompanijin problem leži u činjenici da mnogi iz reklamne industrije više ne žele da rade za nju. Apple je nekada bio najprestižniji brend na svetu, ali čini se kao da je u poslednje vreme izgubio svoj “reklamni plamen”.
Google je sada po mnogima bolji brend. Čak je i Appleov šef marketinga Fil Šiler priznao da Samsung ima znatno bolji “osećaj” dok Apple i dalje pokušava da pronađe pravi smer za iPhone. “Više ne osećam Appleovu energiju. Revolucija je došla i prošla, i nisam siguran da bi posao u Appleu bio kreativna prilika. Ukoliko bih želeo da se pridružim nekom brendu, radije bih radio za Koka kolu ili Pepsi”, izjavio je jedan direktor reklamne agencije kom je ponuđen posao.
Drugi marketinški stručnjak smatra da je život u Silicijumskoj dolini isuviše skup za platu koju Apple nudi. Appleov drugi problem leži u činjenici da je TBWA predugo zadužen za kompanijin marketing, tako da je konkurencija ugrabila druge vrhunske agencije. Apple jednostavno ne može da dođe do njih – PJ Fereira, osnivač agencije iz San Franciska Pereira & O’Dell tvrdi da je odbio Apple zato što već sarađuju sa Intelom, Toshibom i Skypeom. Zaposleni u TBWA su besni što moraju da posmatraju kako šef marketinga u Appleu narušava njihov istorijski odnos sa Appleom.
Kretivni direktor ove agencije Li Klou bio je prijatelj sa Džobsom, ali je on praktično u penziji a Džobs više nije među nama. Apple više ne sluša ideje koje im prezentuje TBWA, vrlo često namećući svoje. Međutim, kako primećuje Business Insider, posao marketinške agencije svodi se na odnos, a ne na snagu kreativnog rada. Appleovi proizvodi se ne prodaju zbog oglasa, već zbog toga što su dobri. Reklame samo predstavljaju šlag na torti, torti koju TBWA više ne pravi. Sa odlaskom Džobsa, nestala je i veza sa agencijom. Marketinške agencije vrlo često gube svoje klijente odlaskom ključne osobe u kompaniji.

Izvor: B92

Forum

spot_img

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!