today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Angažovaću te da mislimo zajedno!

Nevena Martinović, menadžer za odnose s javnošću u kompaniji Confluence Property Management, specijalno za Marketing mrežu govori koji kanali komunikacije su najefikasniji kada govorimo o industriji upravljanja centrima i u kojoj meri je podrška agencija važna.

Budući da upravljate sa više različitih shopping centara, kako određujete prioritete, odnosno centre koji su u fokusu za oglašavanje?
Svaki centar je prioritet, jer svaki je priča za sebe. Naravno, iako se godišnji ciklus samih objekata u nekim svojim segmentima preklapa, pa tako svaki centar slavi Novu godinu, 8. mart, Dan zaljubljenih, Uskrs, početak školske godine, rođendan, nisu svi oni u istom životnom ciklusu, niti im je publika kojoj se obraćaju uvek ista. Kod nekih je izrazit fokus na privlačenju što većeg broja posetilaca, kod drugih na oplemenjivanju sadržaja, ali ono što im je zajedničko jeste da imaju za cilj da omoguće kvalitetan sadržaj svojim posetiocima i što veću profitabilnost svojim zakupcima. Takođe, kako je trend u marketingu apsolutna personalizacija sadržaja, tako i shopping centri sve više i sve jasnije kroz svoje aktivnosti i oglašavanja profilišu koji je to potrošač kome se obraćaju. Za nas to postaje poseban izazov, jer se komunikacija sa brendova usmerava na potrošače.

Koji kanali komunikacije su najefikasniji kada govorimo o industriji upravljanja centrima? Koju ulogu u tome igraju društvene mreže i blogovi?
Industrija upravljanja shopping centrima je utoliko specifična jer su ovi centri kanal komunikacije za sebe. Kada uzmemo u obzir koliko ljudi u proseku dnevno prođe jednim shopping centrom, oni zasigurno mogu parirati konkurenciji koja meri gledanost TV stanica, čitanost tekstova, broju podeljenih flajera, reachu na mrežama. Shopping centri su kanal koji ne samo da komunicira sam za sebe, već i jako važan kanal komunikacije aktivnosti svojih zakupaca, a u kojoj meri kompanije i brendovi to razumeju govori i sve veći broj onih koji svoje poruke plasira upravo koristeći ove centre, kao mesta koja masovnije okupljaju njihove potrošače.
Ipak, kada posmatramo komunikacije posebno, društvene mreže za shopping centre dobijaju na sve većem značaju, jer zahvalujući bazi kompanija koje okupljaju, sadržaju koje nude i aktivnosti koje su u mogućnosti da podrže, oni postaju jednako relevantan i kredibilan medij sam po sebi.

U kojoj meri je podrška agencija važna u vašem poslu? Šta za vas znači dobar odnos klijent-agencija?
Ukoliko jasno sagledavate svoje poslovne ciljeve, bavite se sobom, kompanijom, tržištem i potrošačima, onda vam je jasno i koju ulogu agencija ima u vašem ciklusu i postizanju zacrtanih ciljeva. Onda je potpuno jasno da agencija u takvom poretku nije odvojen entitet za sebe, već deo tima koji zajedno sa vama ima bar jedan zajednički cilj. Kada sa nekim delite isti cilj, onda je lakše definisati način i prioritete za ostvarenje istih. Onog trenutka kada agencija jasno zna šta je to što želite da postignete, onda zna i koji alat, veštine i kapacitete da ponudi da se isti osvare. Na klijentu je da ostavi dovoljno slobode i poverenja da ovaj partner ima dovoljno stručnosti da iznese posao za koji je angažovan, ali i da jasno kreira svoja očekivanja i bude spreman da podnese rizik. U tom smislu iskrenost i transparentnost daju osnovu i za dobar odnos klijent – agencija. Ipak, to je samo temelj na kome se uspešan tim gradi. Lično i profesionalno mislim da je kod nas na tržištu i dalje dominantan pristup „angažovaću te da bi mislio umesto mene“, a ne da bismo mislili zajedno, zbog čega je posebno zadovoljstvo raditi u kompaniji koja pruža drugačiji ugao gledanja.

Koliko je komunikacija shopping centara zahtevna i šta je ključno u njoj?
Kada komunikacije kreću od shopping centara, onda mora postojati jasna svest o interesima svih kompanija i brendova koji su u njemu zastupljeni, ali sa druge strane ona ne sme da zanemari ni interes potrošača koji vašem objektu poklanja svoje poverenje, odnosno novac. Te dve stvari moguće je pomiriti jasnom profilisanošću i komunikacijom koja je realna i koja pruža odgovor na potrebu potrošača. Sve veća konkurencija kada je retail ponuda u pitanju, definitnivno su razmazile potrošače, čime borba za svakog od njih postaje još uzbudljivija.

Autor: Ivana Parčetić Mitić

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!