today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Analize medija i evaluacija aktivnosti odnosa s javnošća – koja je svrha?

Imajući na umu velik broj izazova, kao i činjenicu da ne postoji jedinstvena metoda i merni alati, razumevanje terminologije, analitičari i naučnici prodaju i nude toliko usluga, od kojih veliki broj njih su nepotrebne.
Sigurna sam da ste se s time suočili više puta. Ponekad, ali samo ponekad klijenti priznaju da ih je strah bilo kakve analize i evaluacije. Dovoljno pošteno. Druga strana priče jeste ta da PR praktičari imaju odgovornost predstaviti svoj rad i rezultate upravnim odborima ili svojim klijentima. Potrebno je naglasiti kako su nedostatak novca, vremena, ljudi i znanja praktični problemi s kojima se susrećete svaki dan. Ipak, bez procene nema napretka i poboljšanja. Dakle, sledeće logično pitanje jeste koliko detaljno trebate sprovoditi analizu?
Analiza medija najčešći je alat pri saopštavanju komunikacije s medijima. No, morate biti svesni kako brojanje medijskih članaka nije dovoljno. Štaviše, izražavati komunikacijske aktivnosti samo pomoću jednog alata predstavlja pogodnu podlogu za manipulaciju rezultata. Važno je uključiti analizu sadržaja kao i neke druge faktore, poput: kada je i gde nešto objavljeno, vrstu medija koji je pokazao interesovanje za vašu priču i koliko je dotični medij uticajan u određenom društvu. Analiza medija vrlo je važna, no ona je samo jedan korak u evaluaciji svoga posla. Važno je da proverite i dobijete povratnu informaciju od svoje ciljane publike, ukoliko su primili i razumeli poruku ili još bolje, jesu li zbog nje spremni nešto promeniti. Za svaku situaciju, važno je stvoriti određeni alat za merenje. Ne postoji jedna univerzalna metoda, jer ne zaboravimo da komunikacija služi za razmenu misli, osećaja, atributa itd.
Vratimo se onima koji se boje analize i bilo kakve procene. Prvo, potrebno je mnogo hrabrosti kako bi se nešto takvo priznalo, ali s druge strane to je velika stvar ukoliko želite poboljšati svoj posao. Drugo, ne možete reći da vaša kompanija u strategiji nema stavku za ocenjivanje. Ukoliko planirate, imaćete ga. Ukoliko nemate vremena ili znanja u toj oblasti – to je normalno. Posao takve vrste uvek možete prepustiti agenciji u kojoj rade stručnjaci i vaše prednosti će biti dvostruke. Imaćete stručnu i nepristranu evaluaciju, a dobijeni rezultati imaće veći kredibilitet kada ćete ih predstavljati menadžmentu.
Vratimo se na početno pitanje. Koja je svrha medijske analize i evaluacije odnosa s javnošću? Zato što se to od vas očekuje. Nemojte se sramotiti zatražiti stručnu pomoć. Izvršite ovaj posao povoljno, ali isto tako i kvalitetno. Na kraju, ali ne i najmanje važno – pristupite ovom poslu na način da iz njega maksimalno naučite i pružite napredak sebi i svojoj kompaniji.

Izvor: PRO.PR
Autor teksta: Tihana Ela Kružić, vođa sektora za analize u agenciji Press clipping

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!