Ako znamo gde smo, možemo da odredimo gde želimo da budemo

Negativna konotacija koncepta, ali i termina odnosi s javnošću u masovnim medijima, i dalje prisutan problem dokazivanja vrednosti komunikacionih aktivnosti (ROI), iako evidentno raste uticaj komunikacionih departmana, interni i onlajn kanali nastavljaju da se šire, ali i postoji raskorak između ponuđenih i neophodnih obuka za komunikacione profesionalce u kompanijama – samo se neki od zaključaka poslednjeg „European Communication Monitor“ (ECM) istraživačkog projekta.
Docent Fakulteta tehničkih nauka Univerziteta u Novom Sadu Danijela Lalić, koja je i lično učestvovala u ovom istraživanju, rekla je za Marketing mrežu da svaki PR profesionalac treba da shvati ECM kao moćan alat i vredan putokaz pri razvoju komunikacione strategije, budući da je u pitanju ozbiljno istraživanje, koje su sproveli svetski priznati istraživači. „ECM nikako nije gotov recept, ali daje uvid u stanje i razvoj naše struke. Jedino ako znamo gde smo, možemo da odredimo gde želimo da budemo i da delujemo u skladu sa tim“, navela je Lalić.
Ovo istraživanje iz oblasti komunikacionog menadžmenta i odnosa s javnošću, sprovodi se jednom godišnje od 2007. godine. Istraživanje iz 2011. predstavlja najiscrpniju analizu do sada, sa učešćem 2209 profesionalaca iz 43 zemlje Evrope, među kojima je i Srbija. Ispitanike karakteriše značajno iskustvo: više od tri četvrtine su rukovodioci komunikacija ili izvršni direktori agencija, 56 odsto njih ima preko deset godina profesionalnog iskustva, a prosek starosti ispitanika je 41 godina.


Preuzmi istraživanje klikom na sliku

Izvor: Zerfass A, Verhoeven P, Tench R, Moreno A, Verčič D. (2011):
European Communication Monitor 2011. Empirical Insights into Strategic Communication in Europe, Results of an Empirical Survey in 43 Countries (Chart Version), Brussels: EACD, EUPRERA ( preuzmi sa: www.communicationmonitor.eu )

Autor: Ivana Parčetić


Oceni tekst

0,00 od 5
Loading...

Komentari