Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

OGLAŠAVANJE

spot_img

ISPRATI

Ako je strategija prava, TikTok algoritam će raditi u pravcu u kojem želimo da idemo!

Marketing mreža, pod pokroviteljstvom agencije SmartPoint Adria, 22. marta i 18. aprila u Beogradu organizuje prvi u Srbiji – TikTok biznis hub. U pitanju je jedinstven edukativni format, koji će učesnicima pružiti neophodna znanja i veštine u oblasti kreiranja TikTok strategija za brendove. Tim povodom, razgovarali smo sa Kristinom Gregorc, Digital & Ecommerce Director u kompaniji Mercator Slovenija i jednom od predavača na TikTok biznis hub-u, o tome koji su ključni izazovi saradnje brendova i influensera, ali i ključni trendovi za 2023.

Zašto bi kompanije i brendovi danas trebalo da budu na TikTok-u?

Činjenica je da je TikTok najbrže rastuća društvena mreža u svetu na kojoj korisnici provode više vremena nego na ostalim mrežama, ali bez obzira na to, ne treba svaka kompanija da bude na TikToku, ako to nije u skladu sa marketinškom strategijom kompanije u kojoj je definisana ciljna grupa kojoj se želimo obratiti. Isto tako je vrlo važno da pred sam ulazak na svaki kanal, kompanija pripremi jasnu strategiju performansa na kanalu.

U našem slučaju, otvorili smo TikTok kao prvi među retailerima i obratili se mladima (posebno generaciji Z koja je i tada bila najsnažnija na TikToku, a nama jako važna) i to na strateški način uzimajući u obzir sve trendove, ponašanje mladih i način komunikacije, te i sadržaj koji je njima blizak. Da ne bismo bili još jedan profil sa zabavnim sadržajem i nagradnim igrama, odlučili smo da razvijemo prvu platformu za edukaciju mladih na TikToku – MTikTok Akademiju u kojoj mladi mogu i da zarade svoju prvu platu i uče od najboljih mentora, a u isto vreme kreiraju sadržaj za našu mrežu.

Po čemu je TikTok jedinstven u odnosu na druge društvene mreže i u kojoj meri algoritam (i dalje) radi za nas?

Obzirom da je TikTok sa svojom jedinstvenom strategijom i funkcionalnostima evidentno pokrenuo trend kratkog videa kojeg dalje prate i ostale mreže, do neke mere promenio je i ponašanje potrošača na digitalu: svake godine smanjuje se potrošačeva pažnja za digitalni sadržaj, sve više ljudi gleda vertikalni video što je donelo promene i u produkcijskom segmentu, video sadržaj bolje prolazi od fotografija i vizuala, itd. Činjenica je da algoritam na TikToku odlično prepoznaje specifične interese korisnika, što rezultira tome da se ljudi dosta više zadržavaju na mreži, i tako više pružaju mogućnost brendovima da se predstave na potpuno drugačiji, kreativan, i pogotovu iskren način. Ako je strategija prava, algoritam će raditi u pravcu u kojem želimo da idemo.

Šta brendovi treba da urade kako bi unapredili saradnju sa influenserima?

Uspešna saradnja sa influenserima pre svega potiče iz dobro postavljene TikTok i digitalne, a pre toga marketinške strategije brenda.

  • Influencer ili content creator mora da živi vrednosti brenda za koji radi. Ako nema hemije između brenda i influencera, nema rezultata.
  • Selekcija influencera za saradnju mora da se obavlja na osnovu ciljne grupe, vrednosti, nivoa kreativnosti i kvaliteta influencera, a ne samo na osnovu broja pratilaca.
  • Influencer nije billboard nego glasnogovornik brenda i deo kreativnog i digitalnog tima brenda.

Uopšteno mora da postoji velika podrška i poverenje između brenda i influencera kako bi oba imala najbolje mogućnosti za rad.

Dobar primer takve saradnje je MTikTok Akademija koju je Mercator predstavio 2020. godine i u kojoj se udružio sa dvojicom najpoznatijih i iskusnih slovenačkih tiktokera – Žiga Kukovič Kuxala i Robert Kladnik, koji su u projektu u ulozi mentora koji svakodnevno pomažu i obučavaju učesnike akademije. U MTikTok Akademiji je samo u prvoj godini aktivno učestvovalo više od 100 mladih iz Slovenije.

Koja su tri ključna TikTok trenda za 2023.

1) Niche/micro communities: TikTok algoritam je odličan u prepoznavanju specifičnih interesovanja i preferencija korisničkih navika u koriščenju sadržaja. To je dovelo do rasta nišnih zajednica sa određenim interesovanjima i temama, kao i do boljeg rezultata nišnih influencera. Ovaj trend će se nastaviti, a nišne zajednice su sigurno nešto što brendovi mogu da koriste za komunikaciju sa relevantnim potrošačima.

2) Edukativan, informativan i zabavan sadržaj s kojim će korisnik moći da se poveže, kojem korisnik veruje, sa kojim se korisnik informiše ili doživi iskustvo, i koji korisnika motiviše za potencijalnu kupovinu prikazanog proizvoda ili usluge.

3) Fokus na „live stream“: Strimovanje uživo je postalo popularna funkcija koja omogućava kreatorima da se povežu sa svojom publikom u realnom vremenu. Ovaj trend će se nastaviti, a mnogi korisnici koriste TikTok i kao platformu za održavanje virtuelnih događaja. Isto tako će strimovanje uživo imati značajan uticaj na social shopping koji će se intenzivno razvijati u sledećem periodu.

Zašto ste, kao kompanija, podržali TikTok biznis hub?

Ima više razloga, ali ono što je najbitnije jeste da smo oduvek bili inovatori i pioniri u našem segmentu, zato što su nam mladi jako bitni kao ciljna grupa, i zato što želimo da podržimo dalji razvoj inovacija i znanja o njima u segmentima kao što je TikTok.

Prijave za TikTok biznis hub 18. aprila otvorene su na linku OVDE 

OGLAŠAVANJE

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!