today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Ako je strategija prava, TikTok algoritam će raditi u pravcu u kojem želimo da idemo!

Marketing mreža, pod pokroviteljstvom agencije SmartPoint Adria, 22. marta i 18. aprila u Beogradu organizuje prvi u Srbiji – TikTok biznis hub. U pitanju je jedinstven edukativni format, koji će učesnicima pružiti neophodna znanja i veštine u oblasti kreiranja TikTok strategija za brendove. Tim povodom, razgovarali smo sa Kristinom Gregorc, Digital & Ecommerce Director u kompaniji Mercator Slovenija i jednom od predavača na TikTok biznis hub-u, o tome koji su ključni izazovi saradnje brendova i influensera, ali i ključni trendovi za 2023.

Zašto bi kompanije i brendovi danas trebalo da budu na TikTok-u?

Činjenica je da je TikTok najbrže rastuća društvena mreža u svetu na kojoj korisnici provode više vremena nego na ostalim mrežama, ali bez obzira na to, ne treba svaka kompanija da bude na TikToku, ako to nije u skladu sa marketinškom strategijom kompanije u kojoj je definisana ciljna grupa kojoj se želimo obratiti. Isto tako je vrlo važno da pred sam ulazak na svaki kanal, kompanija pripremi jasnu strategiju performansa na kanalu.

U našem slučaju, otvorili smo TikTok kao prvi među retailerima i obratili se mladima (posebno generaciji Z koja je i tada bila najsnažnija na TikToku, a nama jako važna) i to na strateški način uzimajući u obzir sve trendove, ponašanje mladih i način komunikacije, te i sadržaj koji je njima blizak. Da ne bismo bili još jedan profil sa zabavnim sadržajem i nagradnim igrama, odlučili smo da razvijemo prvu platformu za edukaciju mladih na TikToku – MTikTok Akademiju u kojoj mladi mogu i da zarade svoju prvu platu i uče od najboljih mentora, a u isto vreme kreiraju sadržaj za našu mrežu.

Po čemu je TikTok jedinstven u odnosu na druge društvene mreže i u kojoj meri algoritam (i dalje) radi za nas?

Obzirom da je TikTok sa svojom jedinstvenom strategijom i funkcionalnostima evidentno pokrenuo trend kratkog videa kojeg dalje prate i ostale mreže, do neke mere promenio je i ponašanje potrošača na digitalu: svake godine smanjuje se potrošačeva pažnja za digitalni sadržaj, sve više ljudi gleda vertikalni video što je donelo promene i u produkcijskom segmentu, video sadržaj bolje prolazi od fotografija i vizuala, itd. Činjenica je da algoritam na TikToku odlično prepoznaje specifične interese korisnika, što rezultira tome da se ljudi dosta više zadržavaju na mreži, i tako više pružaju mogućnost brendovima da se predstave na potpuno drugačiji, kreativan, i pogotovu iskren način. Ako je strategija prava, algoritam će raditi u pravcu u kojem želimo da idemo.

Šta brendovi treba da urade kako bi unapredili saradnju sa influenserima?

Uspešna saradnja sa influenserima pre svega potiče iz dobro postavljene TikTok i digitalne, a pre toga marketinške strategije brenda.

  • Influencer ili content creator mora da živi vrednosti brenda za koji radi. Ako nema hemije između brenda i influencera, nema rezultata.
  • Selekcija influencera za saradnju mora da se obavlja na osnovu ciljne grupe, vrednosti, nivoa kreativnosti i kvaliteta influencera, a ne samo na osnovu broja pratilaca.
  • Influencer nije billboard nego glasnogovornik brenda i deo kreativnog i digitalnog tima brenda.

Uopšteno mora da postoji velika podrška i poverenje između brenda i influencera kako bi oba imala najbolje mogućnosti za rad.

Dobar primer takve saradnje je MTikTok Akademija koju je Mercator predstavio 2020. godine i u kojoj se udružio sa dvojicom najpoznatijih i iskusnih slovenačkih tiktokera – Žiga Kukovič Kuxala i Robert Kladnik, koji su u projektu u ulozi mentora koji svakodnevno pomažu i obučavaju učesnike akademije. U MTikTok Akademiji je samo u prvoj godini aktivno učestvovalo više od 100 mladih iz Slovenije.

Koja su tri ključna TikTok trenda za 2023.

1) Niche/micro communities: TikTok algoritam je odličan u prepoznavanju specifičnih interesovanja i preferencija korisničkih navika u koriščenju sadržaja. To je dovelo do rasta nišnih zajednica sa određenim interesovanjima i temama, kao i do boljeg rezultata nišnih influencera. Ovaj trend će se nastaviti, a nišne zajednice su sigurno nešto što brendovi mogu da koriste za komunikaciju sa relevantnim potrošačima.

2) Edukativan, informativan i zabavan sadržaj s kojim će korisnik moći da se poveže, kojem korisnik veruje, sa kojim se korisnik informiše ili doživi iskustvo, i koji korisnika motiviše za potencijalnu kupovinu prikazanog proizvoda ili usluge.

3) Fokus na „live stream“: Strimovanje uživo je postalo popularna funkcija koja omogućava kreatorima da se povežu sa svojom publikom u realnom vremenu. Ovaj trend će se nastaviti, a mnogi korisnici koriste TikTok i kao platformu za održavanje virtuelnih događaja. Isto tako će strimovanje uživo imati značajan uticaj na social shopping koji će se intenzivno razvijati u sledećem periodu.

Zašto ste, kao kompanija, podržali TikTok biznis hub?

Ima više razloga, ali ono što je najbitnije jeste da smo oduvek bili inovatori i pioniri u našem segmentu, zato što su nam mladi jako bitni kao ciljna grupa, i zato što želimo da podržimo dalji razvoj inovacija i znanja o njima u segmentima kao što je TikTok.

Prijave za TikTok biznis hub 18. aprila otvorene su na linku OVDE 

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!