Petu godinu za redom, Marketing mreža sprovodi studiju u vezi sa poslovanjem agencija pod nazivom Agency Report. U analizu su uključene sve agencije koje posluju u Srbiji u oblasti tržišnih komunikacija, raspoređene u osam grupa:
Agencija za tržišne komunikacije
Agencija za marketinška i društvena istraživanja
Agencija za odnose s javnošću
Agencija za zakup medija i programiranje plana oglašavanja
Agencija za organizaciju sajamskih nastupa i drugih događaja
Agencija za digitalni marketing
Agencija za spoljno oglašavanje
Agencije za kliping i analizu medija
U studiju #AgencyReport22 biće uključeni podaci o poslovanju agencija iz 2021. godine.
Kao i prethodnih godina, cilj istraživanja je analiza tržišta u protekloj godini, odnosno sticanje uvida u stanje na tržištu, sakupljanje transparentnih podataka i rangiranje agencija po različitim kriterijumima.
Istraživanje se kao i prethodnih godina sprovodi u dva talasa. Prvi talas započeo je 20. jula i predstavlja prikupljanje podataka od agencija. Deo istraživanja ove godine su i podaci vezani za zarade zaposlenih u agencijama, hibridni rad, talenti i uslovi rada u agencijama.
Drugi talas predstavlja prikupljanje i analiza javno dostupnih podataka o poslovanju, uključujući i podatke iz APR-a. Javno dostupni podaci o agencijama biće pojedinačno i transparentno objavljeni u tabelama i predmet dubinske analize Agency Report.
Vrlo je važno da znamo gde smo, da bi smo znali u kom pravcu želimo da idemo, zato hvala svim agencijama koje učestvuju u istraživanju i na taj način daju svoj doprinos struci i transparetnosti tržišta.
„Marketing mreža pokrenula je studiju Agency Report pre pet godina, sa ciljem da ovaj projekat realizujemo svake godine, kako bismo sagledali i predvideli promene i trendove na tržištu. Ovaj projekat tek nakon nekoliko godina analize dobija svoj pun potencijal, jer nam daje jasne smernice kretanja tržišta marketinških komunikacija u Srbiji. Posebno će biti zanimljivo sagledati poslovanje agencija nakon COVID-19 krize. Agency Report koristan je alat svim agencijama na tržištu marketinških komunikacija da sagledaju svoje poslovanje, da ga uporede i unaprede. Koristan je i za kompanije, posebno u toku priprema za pitch procese, ali i samom tržištu da postane transparetnije i razvije se u skladu sa standardima tržišta razvijenih zemalja sveta“, rekla je Ivana Parčetić Mitić, osnivač i CEO, Marketing mreže.
Za sva dodatna pitanja u vezi sa projektom Agency Report, istraživanjem i podacima molimo vas da se obratite na mejl hello@marketingmreza.rs. Tabele sa podacima o poslovanju agencija iz prethodnih godina dostupne su na platformi AdNetwork.
Zvaničan hašteg projekta je #AgencyReport22