SVET – Agencija GfK sprovela je istraživanje na temu procesa kupovine smartfon i tablet uređaja u Velikoj Britaniji, Rumuniji, Belgiji i Rusiji. Svi podaci su prikupljeni onlajn, preko GfK onlajn panela.
Tokom šest nedelja ispitanici su popunjavali:
- Dnevnik, u kojem su pitani o tome šta su radili oflajn u vezi sa traženjem tablet-a/smartphon-a. Ovaj deo je opcioni ali, naravno, veoma koristan za dobijanje pune slike o procesu kupovine – onlajn i oflajn.
- Istraživanje web stranica – na početku studije odabrano je 10 web sajtova (na osnovu njihove popularnosti). Kada bi ispitanici pristupili tom sajtu (samo jednom) iskočio bi prozorčić na kojem se traži da popune anketu o tome šta su hteli da rade na tom sajtu. Potom, nakon pregledanja sajta, neposredno pre napuštanja, upitani su da ponovo popune anketu o tome šta su zapravo radili na sajtu. Zatim su analizirani podaci na sajtu kako bi se odredilo kako se uklapaju u celokupan proces kupovine.
- Na kraju bi ispitanici popunili finalnu anketu u kojoj bi naveli da li su kupili određeni uređaj, gde, zašto su odabrali to mesto, itd.
Podaci koji su dobijeni u studiji omogućili su segmentaciju onih koji su u potrazi za kupovinom smartphonea ili tableta, što je bilo posebno interesantno klijentima.
Rezultate istraživanja možete pronaći OVDE.