Najviše pažnje treba posvetiti analizi ekonomskih parametara: analizi tržišta, analizi konkurencije, fazama razvoja životnog ciklusa proizvoda, praćenju trendova, a naročito politici cena. Za dugoročnu saradnju jedna od bitnih stvari jeste predviđanje ponašanja klijentove konkurencije i uvek spreman odgovor na sve tržišne izazove konkurencije. Staviti umetnost u službu ekonomije jeste ono što za svaku agenciju predstavlja posebnu čar.
Komunikacija sa klijentima je najlakša kada iza nje već postoji preporuka zadovoljnog klijenta potkrepljena dobrim tržišnim rezultatima i višestruko nagrađivanim marketinškim kampanjama. Sa potpuno novim potencijalnim klijentima sa kojima se prvi put susrećemo, dobro poznavanje njihovog core biznisa, suštinsko poznavanje konkurencije kao i mogući inovativni pravci razvoja pokazali su se kao dobra osnova za početak razgovora. Doza humora i vrcavosti olakšava komunikaciju, ali je iskrena zainteresovanost za razvoj njihovog brenda ili korporacije ono što klijenti uvek nepogrešivo prepoznaju! Mnoge dobre agencije s vremenom su se polako gasile kako je novac zauzimao sve više prostora na njihovoj motivacionoj mapi na uštrb kreativnosti i strasti za ovim poslom. Nadamo se da se i posle 26 godina rada u advertajzingu to nama neće desiti, jer bi se onda izgubio i osmeh sa kojim svaki dan ustajemo i radujemo se svakoj novoj kampanji.
Poverenje
Posle nebrojeno mnogo sati prekovremenog rada, kao i rada tokom praznika i vikendom, (naših rođendana koje su naši gosti proveli bez nas) često se šalimo kako idemo putem kojim se ređe ide. Jako je bitno nasuprot trendovima instant rešenja tržišnih problema koja su vrlo profitabilna za agenciju, ali samo trenutno rešavaju klijentov problem, suprotstaviti temeljnost, stručnost i posvećenost jer smatramo da je to dobitna kombinacija za dugoročnu saradnju i sticanje klijentovog poverenja. Pošto je prirodni rezultat svega toga uvek povećanje prodaje reklamiranog proizvoda naravno da nam klijenti s vremenom sve više veruju i poveravaju i druge svoje brendove.
Zato najviše truda treba posvetiti analizi ekonomskih parametara: analizi tržista, analizi konkurencije, fazama razvoja životnog ciklusa proizvoda, praćenju trendova, a naročito politici cena. Za dugoročnu saradnju jedna od bitnih stvari jeste predviđanje ponašanja klijentove konkurencije i postojanje uvek spremnog odgovora na sve tržišne izazove konkurencije.
Pravilno definisanje marketinške i komunikacione strategije jedna je od presudnih stvari u pridobijanju novih klijenata. Bavljenje samo jednom od ovih strategija nikada ne daje potpune prodajne rezultate.
U gustoj šumi komunikacionih poruka, jako je bitno naći novi komunikacioni prostor na motivacionoj mapi. A dugoročna saradnja sa klijentom obezbeđuje se samo istovremenim rastom prodaje i tržišnog učešća, dodatnim unapređenjem vrednosti brenda i ojačavanjem emocionalne veze sa potrošačima.
Autor: Dragana Nedić, New Client Director u agenciji Draftfcb Afirma
Izvor i foto: Market Network