Coca – Cola je preuredila svoj sistem naknade po kojem će od sada agencije plaćati više za radove koji su sveži i inovativni, izjavio je za Ad Age izvršni direktor odgovoran za nadzor programa, na konferenciji amričkog Udruženja oglašivača (ANA) o finansijskom upravljanju oglašavanjem.
Gigant u proizvodnji pića primenjuje pravilo „70-20-10“ te i idalje sprovodi standardnu kompenzaciju zasnovanu na učinku za 70% posla kojeg agencije obično obavljaju. Kompanija, osim toga, pruža garantovani minimalni bonus za 20% projekata označenih kao „napredni“ ili 10% projekata sa kojima se agencije u koštac hvataju po prvi puta. Pored toga, postoji i mogućnost da zarade dodatnih 5% garantovanog minimalnog bonusa, u novoj strukturi bonusa koju je kompanija razvila, izjavila je Sarah Armstrong, Coca-Cola svetska direktorka za poslovanje sa oglašivačkim agencijama.
Obnovljeni sistem treći je prilagođen program kompenzacije koji se zasniva na učinku, a koji je prvi put širom kompanije usvojen 2009. godine. Prema ovom planu, agencija dobija zagarantovanu minimalnu naknadu zasnovanu na „vrednosti“ svakog od projekata kojeg kompanija pokrene. Nakon nje, mogu osvojiti bonus, u suštini profit, u iznosu do 30% iznad toga, na osnovu ispunjavanja različitih kriterijuma učinka.
Za novije ili vrhunske radove taj bonus sada može iznositi od 17,65% do čak 22,65%. Čak i po starom sistemu, agencije su u proseku prolazile prilično dobro, opisala je gospođa Armstrong. Cilj nije smanjiti nadoknade agencijama već povećati učinak njihovog rada, objasnila je ona.
Coca-Coline su agencije u prošloj godini na projektima u proseku zarađivale bonus od 18,3%, kazala je Armstrong. Ta je brojka niža od 19.3% u 2012., ali viša od one iz 2009. (17.6%). Medijske agencije prošle su bolje, što je pripisala njihovim „disciplinovanijim“ operacijama.
Više informacija pročitajte na sajtu Ad Age.