Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

OGLAŠAVANJE

spot_img

ISPRATI

Potrebno je vreme da se ‘svare’ nove ideje i prihvati izazov!

Predrag Nikolić, direktor kompanije Delshe, specijalno za Marketing mrežu govori o potencijalima e-poslovanja u Srbiji i regionu, u kojoj meri je ono zakonski regulisano i na koji način kurirske online usluge funkcionišu u Evropi i svetu.

Delshe je inovativna aplikacija na tržištu Srbije, ali i regiona. O čemu je zapravo reč, šta je specifično za ovu web aplikaciju i kome je namenjena?

Delshe.com je aplikacija koja ima za cilj da poveže kurirske službe sa korisnicima njihovih usluga. Naša misija je da korisnicima omogućimo da na jednostavan i lak način obave sve aktivnosti u vezi sa slanjem svojih pošiljki, kako u domaćem, tako i u međunarodnom transportu, uz uštedu vremena i novca. Delshe.com aplikacija namenjenja je, sa jedne strane, privatnim i poslovnim korisnicima koji će aplikaciji pristupati preko web stranice, dok je sa druge strane namenjena online prodavnicama kojima ćemo ponuditi potpuno besplatna rešenja za organizaciju transporta njihovih proizvoda. Osnovne prednosti aplikacije su što korisnici na jednom mestu mogu dobiti ponude kurirskih službi za transport njihovih pošiljaka i naručivati njihove usluge. Takođe, promena kurirske službe više neće predstavljati problem za korisnike.

Istraživanja pokazuju da Srbija još uvek u velikoj meri ne prepoznaje potencijale e-poslovanja. U kojoj meri, je po Vašem mišljenju, to zaista tako? Možete li da uporedite situaciju u Srbiji sa zemljama u regionu (Hrvatska i Slovenija)?
Istraživanja su donekle u pravu. Srbija je dosta napredovala u odnosu na ranije i tu su vidljivi pomaci u sferi elektronskog poslovanja. Srbiju još uvek koči zatvorenost tržišta, ušuškanost i teško prihvatanje promene i bilo kakve nove ideje. Jednostavno, potrebno je vreme da se ‘svare’ nove ideje i prihvati izazov. S druge strane, zemlje u regionu su dosta otvorenije, raniji ulazak u EU i otvorenost tržišta ih je naučila da prihvataju inovacije koje će im poboljšati prodaju i doneti uštede u poslovanju. Ono što dokazuje moju tvrdnju je i činjenica da delshe.com aplikacija počinje sa radom u isto vreme u Hrvatskoj i Sloveniji, pa potom u Srbiji, s tim što se u Srbiji sa pregovorima počelo par meseci ranije.

U kojoj meri je e-poslovanje zakonski regulisano u Srbiji i da li je, po Vašem mišljenju, Srbija u ovom trenutku spremna za Delshe?
Sama aplikacija delshe.com nudi specifične usluge, tako da se mi nismo susretali sa problemima u zakonodavstvu. Najveći problem koji smo uočili na tržištu Srbije je da samo dve poslovne banke nude e-commerce rešenja za online naplatu usluga i proizvoda, kao i da ta rešenja nisu prilagođena svim potencijalnim klijentima. Kada je reč o zaštiti podataka, delshe.com prikuplja samo najosnovnije podatke i dosta vremena smo posvetili zaštiti podataka korisnika.

Imate li podatke na koji način ova vrsta online usluge funkcioniše u Evropi i svetu? U kojoj meri i u kojim segmentima ona može unaprediti poslovanje neke kompanije?

Ova vrsta usluge je još uvek u razvoju svuda u svetu. Velika Britanija i Amerika prednjače u tome, što je i normalno, s obzirom da su u tim zemljama obavi više od 50 odsto ukupnog promenta eletktronske trgovine. Glavna prednost ove usluge je što krajnjim korisnicima omogućava da sve potrebne aktivnosti u vezi sa slanjem pošiljaka završe u par minuta. Pri tome, jako je bitno da kompanije ne moraju da imaju instalirane aplikacije različitih kurirskih službi, da prolaze obuke o korišćenju i da nepotrebno troše vreme na to. Na taj način, jednostavno svaki put kada žele da pošalju neki paket, mogu da izaberu preko koje kurirske službe hoće da šalju, bez da troše vreme na instalacije softvera, prikupljanje ponuda i pregovore sa kuririma. Jednostavno, preko delshe.com će sve to moći da završe bukvalno za jedan minut.

Da li je, po Vašem mišljenju, budućnost poslovanja u Srbiji na Internetu i koji su preduslovi za to?
Siguran sam da jeste. U Srbiji veliki postoji veliki broj korisnika interneta, a u današnje vreme dosta se brzo živi i ljudi žele da što manje vremena troše na neke, za njih nepotrebne aktivnosti. Tu se otvara prostor za unapređenje poslovne klime na internetu i otvaranje kompanija ka svojim korisnicima. Korišćenje interneta u poslovne svrhe dovodi do uštede u poslovanju, što kompanije svakako treba da iskoriste. Isto tako, otvaranjem tržišta i približavanjem EU, otvara se prostor za izvoz naših proizvoda u EU bez dodatnih dažbina i birokratije. Najbolji alat za to je internet.
Smatram da bi trebalo da budemo spremni za to, a ne da čekamo da se to desi i da se onda pripremamo za izlazak. Moj utisak o online poslovanju u Srbiji i Hrvatskoj, da se dosta toga dešava na internetu, ali je sve to i dalje na jako niskom i nerazvijenom nivou. Veliki broj online prodavnica nudi proizvode koje nema na zalihama, troši se vreme na čekanje odgovora, dok online kupac nema vremena da čeka – jednim klikom menja stranicu i ide dalje. Ono što menii uliva nadu i daje sigurnost da smo na pravom putu je postojanje edukacije u oblasti digitalnih medija, gde se na kratkim kursevima pripremaju polaznici za bobru u online areni. Jednostavno, moramo da shvatimo da je investicija u znanje i sticanje novih veština neophodna.

Autor: Ivana Parčetić

spot_img

PROJEKAT

spot_img

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!