Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

OGLAŠAVANJE

spot_img

ISPRATI

Rezultati istraživanja o stanju PR struke u javnom sektoru u Hrvatskoj

REGION – U organizaciji dalmatinske kancelarije Hrvatske udruge za odnose s javnošću, Marina Halužan, članica UO HUOJ-a predstavila je rezultate istraživanja o odnosima s javnošću u javnom sektoru, a održano je i predavanje o kriznom komuniciranju Ivana Tante, podpredsednika HUOJ-a.
Istraživanje je sprovela Hrvatska udruga za odnose s javnošću (HUOJ), a obuhvatilo je 123 institucije sa 416 zaposlenih u državnoj upravi, županijama, gradovima, ustanovama i sudstvu. Marina Halužan, u svom izlaganju navela je da, iako su podaci prikupljeni na osnovu zahteva za pristup informacijama, čak 25 institucija nije odgovorilo na upit.
Istraživanje je između ostalog pokazalo kako je u odnosima s javnošću najviše onih sa završenom visokom stručnom spremom, a reč je uglavnom o Fakultetu političkih znanosti, kao i da u ovom poslu prevladavaju žene. Dakle, čak 80 odsto je visokoobrazovanih, ali je potrebna stalna edukacija, navela je Halužan dodavši da je problem i u nazivima radnih mesta osoba zaposlenih u odnosima s javnošću koji bi se trebali ujednačiti.
„Ono sa čime se kolege u odnosima s javnošću u javnom sektoru susreću jeste posao s puno izazova, vrlo ga je zanimljivo raditi jer osoba za odnose s javnošću učestvuje, odnosno trebala bi učestvuje u donošenju nekih javnih politika, a s druge strane važno je zadržati verodostojnost. Naravno, od velike je važnosti uvek biti dostupan, dati pravu i upotrebljivu informaciju“ – istakla je Halužan.

Ivan Tanta govoreći o kriznom komuniciranju između ostalog rekao je: „Krizno komuniciranje u Hrvatskoj trenutno je na vrlo niskim granama. Ne poštuju se pravila struke u kriznim situacijama. Niko od nas ne voli krizne situacije i probleme, pa ih često stavljamo pod tepih, a to je pogrešno.“

Iako je krizno komuniciranje u Hrvatskoj trenutačno ocenio vrlo loše, kao jedan od dobrih primera istakao je odnose s javnošću glasnogovornika MUP-a Krunoslava Borovca nakon atentata na Ivu Pukanića 2008. godine. U svetskim razmerama kao jedan od najgorih primera istakao je komunikacije američkog Pan Ama nakon rušenja aviona u škotskom Lockerbiju. „Volimo kazati da krize nema, a kriza zapravo postoji. Volimo sami sebi ponekad staviti glavu u pesak. Sa krizom se treba suočiti! Kriza se nikada ne rešava sama po sebi. Ali ako je niste predvideli, onda može imati teške posledice, a ako ste predvideli takvu situaciju, onda je možete i izbeći“ – istaknuo je Tanta.

Više informacija pronađite na sajtu HUOJ.

spot_img

PROJEKAT

spot_img

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!