Svet je različit i zato se i odnosi s javnošću u različitim delovima sveta razvijaju različito. Globalno je situacija odlična, kaže za Business.hr Dejan Verčić, profesor odnosa s javnošću i komunikacijski menadžment na Fakultetu za društvenih nauka u Ljubljani i na švajcarskom Univerzitetu u Luganu.
Ovo su tri svetska trenda u sektoru PR-a
„Afrika i Azija su u rastu, čak i u razvijenom SAD-u su odnosi s javnošću, po procenama američkog ministarstva rada, među deset najperspektivnijih zanimanja u sledećih pet do deset godina. Stanje je odlično u severnoj i zapadnoj Evropi,“ kaže Verčić i dodaje da južna i istočna Evropa i u odnosima s javnošću, kako i inače u politici i privredi, gube kontakt sa razvijenim delovima Evrope.
On navodi i tri glavna trenda koji se pojavljuju u oblasti PR-a, a kao prvi navodi onaj u korporativnom sektoru. „Svedoci s jedne strane rasta izvršne moći odnosa s javnošću – u tako zvani C suite (među glavne direktore) ulazi i „Chief Communication Officer“ (glavni direktor za komuniciranje), koji u nekim korporacijama upravlja sa službama za komuniciranje sa po nekoliko stotina, pa i više od hiljade zaposlenih -komunikatora. S druge strane se komuniciranje generalizuje i sve više postaje sastavni deo komuniciranja svih menadžera. Zato u SAD-u počinju prvi MBA studiji odnosa s javnošću,“ kaže Verčić.
Kao drugi veliki trend koji će promeniti odnose s javnošću, Verčić navodi globalizaciju. „Komuniciranje u više zemalja pa i više kontinenata, u različitim jezicima i kulturama, često i u različitim vremenskim zonama donosi potpuno nove zahteve i traži posebno obučene ljude koji se mogu u svemu tome snalaziti i preživeti“ kaže on i dodaje da takav profil stručnjaka tek nastaje.
Treći veliki trend prema Verčiću je digitalizacija. „Od interneta, preko društvenih mreža i sve više i mobilnog komuniciranja: sama definicija granica, što je unutar i što je vani organizacija se menja, percepcija vremena se menja, odnos do privatnosti i transparentnosti… Sve to su novi izazovi koji sa sobom nose i dodatni izazov: prvi put u istoriji dolazi tehnologija koja daje prednost mlađima pred starijima – digitalni domoroci, ljudi koji su se već rodili u digitalni svet njime vladaju bolje od svojih roditelja, koji su digitalni imigranti,“ kaže Verčić za Business.hr
Izvor: BIZLife