Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

OGLAŠAVANJE

spot_img

ISPRATI

Kuda idu lokalni i specijalizovani mediji i šta to znači za PR?

Pre nekoliko godina jedna prijateljica je rešila da ode iz veće redakcije i pokrene svoj portal, usko specijalizovan za jednu oblast privrede. Delovalo je kao rizičan eksperiment, ali taj portal danas radi odlično, kredibilan je izvor informacija i nastavlja da funkcioniše. Takođe, poznanik iz druge redakcije, takođe nacionalnog karaktera, je rešio da napusti veliki medij i pokrene svoj portal koji će pokrivati teme isključivo lokalnog karaktera. Nakon klimavog početka, a posle nekoliko godina, ovaj lokalni portal danas takođe veoma uspešno funkcioniše.

Zašto navodim ova dva primera (a ima ih još mnogo)? Zato što se pred našim očima medijska slika menja. Velike nacionalne redakcije, koje su danas prave korporacije neupitno ostaju dominantni igrači na tržištu. Svaka statistika je na njihovoj strani – i čitanost i oglašavanje. Ipak, upravo takvi trendovi uvećanja već velikih medijskih sistema su određenim delom doveli do uniformnosti i polarizacije sadržaja. Samim tim, mnogi analitičari medija, kao i sami medijski i komunikacioni radnici primećuju nekoliko zanimljivih trendova kojima svedočimo. Jedan od tih trendova je upravo rast broja lokalnih medija, kao i medija specijalizovanih za određenu oblast.

Lokalni mediji, kako globalno, tako i u Srbiji, prolaze kroz transformaciju koja je uslovljena promenama u tehnologiji, načinu konzumiranja informacija i finansijskim modelima. Savremeni trendovi digitalizacije su omogućili najpre jednostavnije osnivanje, zatim lakše funkcionisanje, treće veću vidljivost i četvrto stabilnije poslovanje lokalnih medija. Tu su brojni primeri iz prakse, a jedan od onih koje najčešće ističem je Grad Pančevo u kojem je lokalna medijska scena veoma živa i tome svi možemo da posvedočimo. Čitaoce zanima da se „spuste“ sa tema koje čitaju ili slušaju na dominantnim medijima na neke druge teme. Na ono što im se dešava u gradu ili naselju u kojem žive.

Slično je i sa medijima koje kolokvijalno nazivamo specijalizovanim, a koji su zapravo opredeljeni za jednu oblast izveštavanja. Svedoci smo da se prilično solidno drži jedan pul specijalizovanih medija, koji se bave određenim oblastima. Na primer, bankarstvom , IT-em, energetikom i slično. Reč je najčešće o malim redakcijama, ali koje zbog drugačijeg sadržaja i specifične publike, kao i zbog interesovanja kompanija za saradnju sa njima, imaju stabilno mesto koje drže na medijskom nebu.

Sada, kako sve ovo utiče na svakodnevicu, ali i planiranje eksternih komunikacija u korporacijama? Na prvu loptu bismo rekli da to znači više posla za sve nas, što i nije daleko od istine. Razvoj lokalnih medija, posebno u kontekstu digitalizacije i promena u načinu na koji publika konzumira informacije, značajno utiče na odnose s javnošću. Ovaj uticaj je posebno vidljiv u načinu na koji kompanije, organizacije i pojedinci komuniciraju sa specifičnim zajednicama i ciljnim grupama, te kako prilagođavaju svoje strategije u skladu sa novim medijskim okruženjem. PR stručnjaci moraju pažljivije birati pristup i poruke koje šalju. Lokalni mediji sada pružaju dublje uvide u specifične zajednice, njihove potrebe i interese i omogućavaju da informacije lakše dođu do publike. To znači da PR strategije moraju biti prilagođene specifičnoj lokalnoj sredini kako bi postigle efektivnost. Univerzalne poruke i kampanje više nisu dovoljno delotvorne, već je potrebno dublje razumevanje lokalnih specifičnosti.

U novom medijskom okruženju, uspeh PR kampanja sve više zavisi od izgradnje dugoročnih odnosa sa lokalnim medijima. U vreme kada su lokalni novinari pod sve većim pritiskom da proizvode kvalitetan sadržaj uz ograničene resurse, PR stručnjaci mogu pružiti podršku kroz obezbeđivanje relevantnih informacija, organizovanje događaja u zajednici i osiguranje dostupnosti i kredibilnih partnerstava i zajedničkih projekta. Takođe, digitalizacija lokalnih medija omogućava veću fleksibilnost u izboru kanala za plasiranje PR sadržaja. PR stručnjaci sada mogu koristiti lokalne informativne portale, društvene mreže, potkaste i video platforme kako bi efikasno dosegli lokalnu publiku.

Poseban deo ove priče su i krizna komunikacija i procesi digitalizacije. Jer, najveći deo sve uticajnijih lokalnih i specijalizovanih medija su portali koji zahtevaju izuzetno veliku brzinu obezbeđivanja i pružanja neophodnih informacija. Veliki je broj „sitnijih“ kriza na lokalu, koje će lokalni novinar odmah prepoznati, ponekad čak za njih saznati i pre PR-a koji sedi u centrali. Razvoj lokalnih medija i njihova transformacija u digitalnom dobu imaju i zbog toga dubok uticaj na PR strategije. PR stručnjaci moraju prilagoditi svoje pristupe, fokusirajući se na lokalnu relevantnost, a uspeh u ovom dinamičnom okruženju zavisiće od sposobnosti da se izgrade dugoročni odnosi sa lokalnim medijima i da se odgovori na specifične potrebe zajednica.

Tekst napisao: Stefan Despotović, Head of Public Relations Center, NIS

Foto: Nebojša Babić

spot_img

PROJEKAT

spot_img

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!