Blaž Ferenc, direktor korporativnih komunikacija i održivosti u kompanijama A1 Slovenija i A1 Srbija, govorio je za drugo izdanje Marketing mreža magazina zašto je važno da trud i rad budu prepoznati i nagrađeni, kao i o Gold Quill nagradama koje su nedavno osvojili.
Kompanija A1 Srbija nedavno je nagrađena sa dve Gold Quill nagrade koje se dodeljuju najboljim komunikacijskim projektima u svetu. Šta za Vas lično, kompaniju i zaposlene znače ova priznanja?
Uz intenzivne promene koje prolazimo kao društvo, razvoj tehnologije, ubrzanu digitalizaciju i tempo života i posao komunikatora podleže transformaciji, jer su zahtevi i očekivanja od njih veći. Ljudi imaju pristup mnogo većoj količini informacija i očekuju da one do njih stignu ranije nego pre, recimo, deset godina. Za nas u komunikacijama to znači da moramo smisleno da uvezujemo poruke, na način da ih ljudi razumeju, da su im korisne i da do njih dolaze brzo i na pravi način. Zato kada dobijete nagradu kakva je Gold Quill, koja ocenjuje izvrsnost komunikacije na globalnom nivou, znate da radite dobar posao. Ovo vidimo kao veliki podstrek da još snažnije nastavimo da negujemo odgovornost kompanije na svim nivoima – prema društvu, zaposlenima, korisnicima i poslovnim partnerima.
U kojoj meri nagrađeni projekti moraju da oslikavaju vrednosti koje su strateški važne za poslovanje kompanije?
Srž korporativnih komunikacija jeste da na pravi način prenesu poruke koje su strateški važne za poslovanje kompanije. Kada se razvijaju komunikacione inicijative, ključno je uskladiti ih sa misijom, vizijom i ciljevima organizacije. Što ste uspešniji i kreativniji u tome veća je i mogućnost za osvajanje nagrada, ali ne bih rekao da su one same po sebi cilj. Više podstrek da se razmišlja izvan uobičajenih okvira i ode korak dalje.
A1 Srbija je već dugi niz godina u Srbiji najnagrađivanija kompanija na kreativnim festivalima, a nekoliko godina u kontinuitetu proglašeni ste i Oglašivačem godine. U kojoj meri je danas teško zadržati se na vrhu liste po kvalitetu usluge, ali i komunikaciji sa korisnicima?
Biti u kontinuitetu među najboljima zahteva stalnu posvećenost i prilagođavanje promenama u industriji i potrebama korisnika. Srbija je uvek bila izuzetno konkurentno tržište, što je u poslednjih par godina samo još više intenziviralo. Uticaj digitalizacije je osetan u svim aspektima života, zato postaje sve važnije koristiti različite kanale, poigravati se i biti inovativan.
U kojoj meri su vaše agencije deo ovog uspeha? Šta je ključno za uspešnu dugogodišnju saradnju na relaciji klijent-agencija?
Agencije su naši starteški partneri i svaki uspeh koji ostvarimo posmatramo kao rezultat, pre svega, timskog rada, međusobnog poverenja, otvorene komunikacije i naravno dobrog razumevanja industrije čiji smo deo.
Ceo intervju pročitajte u Marketing mreža magazinu.
*Marketing mreža magazin dostupan je u štampanom i elektronskom izdanju uz pretplatu.