Živimo u svetu koji se ubrzano menja donoseći nove trendove i nove filozofije pristupa poslovanju. Uprkos svim promenama, odgovornost kao jedna od bazičnih vrednosti, ostaje nepromenljiva i nezamenljiva kategorija. A upravo je odgovornost ključ održivosti i održivog poslovanja.
Odgovoran pristup poslovanju je zapravo snažna poruka zajednici da smo tu, da ćemo tu ostati, da nam je do te zajednice istinski stalo, da nam je cilj da za nju učinimo najviše dobro u domenu poslovanja kojim se bavimo. U tom smislu je i veza između društveno odgovornog poslovanja i reputacije jedne kompanije neraskidiva.
Ipak, setimo se da samo 10 godina unazad, mnogi nisu ni znali šta znači održivo poslovanje, šta je njegov osnovni smisao. A ključno pitanje uspešnog poslovanja bi moralo biti, kako svoje vrednosti materijalne i nematerijalne na najbolji način implementirati u okviru zajednice, ali i mnogo šire.
Kompanije poput Hemofarma, koje zapošljavaju više hiljada zaposlenih, imaju dodatnu odgovornost da budu lideri ne samo u proizvodnji i profitu, već i u pozitivnim uticajima na promenu svesti šire zajednice kao polaznoj osnovi jedne bolje budućnosti.
Kada je Hemofarm u pitanju, ESG izveštavanje je proces gde iz godine u godinu govorimo o našem napretku u očuvanju životne sredine (Environmental), o načinima kojima poboljšavamo upravljanje organizacijom (Governance), o pozitivnim efektima na društveno okruženje (Social). U pripremi našeg godišnjeg izveštaja, detaljno sprovodimo istraživanje za sve tri navedene kategorije i poredimo ih sa prethodno definisanim ESG rizicima i strategijama. I tako već više od 10 godina
U ovaj pohod krenuli smo slučajno, a da nismo ni pretpostavljali da sve ono što smo do tada radili čini našu kompaniju održivom. Uostalom, to se tada i nije tako zvalo. Ubrzo su pojmovi „stejkholder“, „matrica materijalnosti“, „GRI indikatori“ i mnogi drugi, postali sastavni deo našeg novog shvatanja procene poslovnih uspeha, koji je postajao sve važniji u svetu! Istovremeno, naš rast i razvoj obeležila je i još veća briga za društvo u kome živimo i radimo.
A kada smo napisali naš prvi izveštaj, sada već davne 2012, svet je bio potpuno drugačije mesto. Nismo mogli da predvidimo brojne događaje koji su se u međuvremenu desili: finansijsku krizu, pandemiju, vojne intervencije, energetsku krizu, elementarne nepogode…a mnoge nadolazeće verovatno nećemo moći ni predvideti! Ipak, i pored svega, ostali smo dosledni u jednom – biti odgovoran nema alternativu. Odgovornost svakako nije obaveza samo kompanija. Odgovornost prema društvu je obaveza svih nas. Više nemamo prava na izgovore, vreme je za akciju.
Za Marketing mreža magazin tekst napisala: Sanda Savić, senior direktorka korporativnih poslova i komunikacija, Hemofarm