Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

OGLAŠAVANJE

spot_img

ISPRATI

Brendovi treba da prate sadržaj TikTok kreatora i da ih ranije uključe u proces saradnje!

Marketing mreža, pod pokroviteljstvom agencije SmartPoint Adria, 22. marta i 18. aprila u Beogradu organizuje prvi u Srbiji – TikTok biznis hub. U pitanju je jedinstven edukativni format, koji će učesnicima pružiti neophodna znanja i veštine u oblasti kreiranja TikTok strategija za brendove. Tim povodom, razgovarali smo sa Goranom Risteski, Creative Strategist u GrowMojo, influenserkom i jednom od govornika na TikTok biznis hub-u, o tome koji su ključni izazovi saradnje brendova i influensera, ali i ključni trendovi za 2023.

Zašto bi kompanije i brendovi danas trebali da budu na TikTok-u?
Pre svega, zbog drugačije energije koja se tamo stvara. TikTok može da bude mesto gde će ljudi koji čine brend izvežbati svoju kreativnost i pomeriti je na viši nivo. A svoja očekivanja da spuste na niži nivo. Zašto? Zato što sada više niko ne očekuje savršeno sređene video klipove i fotografije od brendova, nego žele da vide ljudskost u tome – znači greške, nesavršenosti i humor. Ta kreativnost će se sigurno preneti i na druge kanale komunikacije brenda.

Ne mogu dovoljno da naglasim koliko je organski reach velik na TikToku i šteta bi bilo da brendovi ne iskoriste taj prostor i mogućnosti dok ne dođu oglasi. Brend ne mora da gradi bazu pratilaca da bi određen procenat njih video organski post. Baš naprotiv, na TikToku će najčešće pregledi na videima dolaziti od ljudi koji nisu pratioci brenda.  A možda baš u njima nađe način da proširi svoj krug potrošača.

Iako smo na svim mrežama videli da postoji uzajamna komunikacija i da je poželjna, na TikToku je to čak za nijansu jače. Pratioci kroz komentare usmeravaju i zajedno stvaraju sadržaj sa brendom.

Šta brendovi treba da urade kako bi unapredili saradnju sa influenserima?
Konkretno sa TikTok kreatorima, jednu stvar koju treba da urade: da ih uključe malo ranije u procesu saradnje. Brendovi ne treba da dođu kod kreatora već kada su osmislili kampanju na TikToku, a od kreatora traže samo da snimi tako kako su zamislili i postavi video na svoj kanal. Ali razumem, navikli su na taj način rada, jer tako rade kampanje na drugim platformama. To podseća na klasičnu TV reklamu. Kreator je tu onda ekipa za snimanje reklame, a i TV kanal na koji će se reklama emitovati. Hm, TikTok ne funkcioniše tako. Svaki kreator ima svoj sadržaj po kome je prepoznatljiv i vrlo teško ćete uklopiti 4 TikTokera u kampanju koju ste osmislili za sve njih, da bude zajednička, i da svi snime video na istu temu. Ne ide baš. Brendovi, odnosno ljudi koji čine brend (agencija+klijent) treba da prate sadržaj tih TikTok kreatora, da znaju šta se dešava na platformi, šta se dešava u komentarima na klipovima tih kreatora, koji su ljudi koji ih prate, zašto baš njih prate, šta ih najviše zanima kod njihovog sadržaja, to su sve činjenice koje će pomoći unapređivanju saradnje.

Kako kreirati viralni video za TikTok?
Ma to vam je lako, samo treba da smislite baš dobru ideju za video, to lepo snimite, koristite popularan zvuk ili još bolje, smislite svoju pesmu koja će da postane viralna. Nakon objavljivanja videa ljudi će da se prepoznaju u klipu, poistovetiće se sa tom idejom, pa će da dele dalje svojim prijateljima sa komentarom: ovo sam tako ja!

Možda neko nije prepoznao, ali šalila sam se, he he. Kao i za sve platforme, viral je vrlo nezgodno planirati. Možete isplanirati sve faktore kako treba, uložiti svu energiju, a na kraju rezultat da bude razočaravajući.

Od svih mogućih elemenata videa, na TikToku se najviše treba fokusirati na samu ideju, šta se tim TikTokom želi poručiti. Ako je ideja dobra, izvedba može da bude lošija, a video će i dalje odlično proći. TikTok se gleda tako da se ne primećuju stvari koje su bitne na drugim platformama kao što su: ugao snimanja, osvetljenje u videu, gramatički ispravan tekst, čak i rezolucija, pa i vreme postavljanja. To su sve sitnice na TikToku koje, da, mogu da pomognu, ali ako nema dobre ideje, nema tog osvetljenja koje će pomoći. Dobar TikTok video znači da vas je podstakao na neku emociju koju ćete poželeti da podelite sa drugima.

Koja su tri ključna TikTok trenda za 2023.?
Prvi i najjači je Search. Mlađe generacije polako prebacuju pretraživanje na TikTok, u smislu ono što je nama bio YouTube search, njima je TikTok. Recimo da želite da odputujete na neku destinaciju i sad istražujete šta tamo treba da vidite. Ranije smo koristili YouTube videe za takva istraživanja, a sada ćete ukucati na TikToku destinaciju i dobićete razne kratke klipove, najčešće na temu: Ovo su 5 lokacija u Parizu koje niko ne obiđe, a trebalo bi. Da, liče malo da klikbejt naslove, ali to je nešto što vas privuče da odgledate ceo video.

Drugi trend je pomeranje fokusa sa osoba na sadržaj. Influenseri će i dalje postojati, postoje ti ljudi kojima verujemo i koji će nam preporučivati proizvode, ali TikTok kao platforma će više eksponirati ljude koji samo prave dobar sadržaj. I pratioci takvih ljudi neće se zanimati za njihov privatan život, možda ih čak neće ni zapratiti na drugim mrežama, već jednostavno žele i vole da gledaju taj sadržaj koji snimaju na TikToku. Ništa više od toga. Neće biti uzbuđenosti kada vide svoje omiljene kreatore uživo, možda neke čak i ne znaju kako izgledaju. TikTok je omogućio svima koji ne žele možda da snimaju svoje lice, da ipak imaju načina da se izraze kroz video i da njihov sadržaj dođe do publike koja će to ceniti.

U 2023. sve više ćemo videti u kampanjama da se koristi TikTok, postaće toliko prisutan da se podrazumeva, kao i Instagram. Isprobali smo, videli smo da radi, upoznali smo TikTokere, videli smo da mogu da naprave sjajni brendirani sadržaj, sada ćemo nastaviti još više. TikTok više nije enigma za domaće agencije i brendove, najhrabriji su napravili prve korake, ostali su ispratili i sada normalno šetaju tim putem.

Prijave za TikTok biznis hub 18. aprila otvorene su na linku OVDE 

spot_img

PROJEKAT

spot_img

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!