Marketing mreža, pod pokroviteljstvom agencije SmartPoint Adria, 22. marta i 18. aprila u Beogradu organizuje prvi u Srbiji – TikTok biznis hub. U pitanju je jedinstven edukativni format, koji će učesnicima pružiti neophodna znanja i veštine u oblasti kreiranja TikTok strategija za brendove. Tim povodom, razgovarali smo sa Tomislavom Raškovićem, TikTok Strategistom u agenciji Degordian Hrvatska, tiktokerom i jednim od predavača na TikTok biznis hub-u 22.03, o tome koji su ključni izazovi za brendove koji još uvek nemaju TikTok naloge, ali i ključni trendovi za 2023.
Zašto bi kompanije i brendovi danas trebali da budu na TikTok-u?
Zato što su tamo njihovi korisnici. TikTok je poslednjih nekoliko godina najbrže rastuća društvena mreža sa najvećim brojem skidanja aplikacije na mobilne uređaje u odnosu na konkurenciju. Ako tome dodamo kako je TikTok društvena mreža na kojoj korisnici provode više vremena u odnosu na Facebook, Instagram, pa čak i Youtube, odgovor je poprilično jasan.
Po čemu je TikTok jedinstven u odnosu na druge društvene mreže i u kojoj meri algoritam (i dalje) radi za nas?
TikTok je prvi popularizovao vertikalni format kratkog videa na globalnom nivou, omogućivši vrlo jednostavno kreiranje, deljenje i pregledanje videa. Danas svedočimo kako druge društvene mreže menjaju ili nadograđuju svoje korisničko iskustvo ponajviše kako bi integrisali kratki video format, ali i bili korak uz korak sa TikTokom.
S jedne strane, TikTok algoritam i dalje omogućava organski doseg što ide u korist kreatorima sadržaja kako bi došli do nove publike. S druge strane, algoritam jako dobro uči i detektuje sadržajne preferencije pojedinaca te je zato stopa engagementa, ali i vremena provedenog na mreži, na višem nivou u odnosu na konkurenciju.
Koji su ključni izazovi za brendove koji još uvek nemaju naloge na TikToku?
Zasićenje, odnosno veći broj različitih kreatora sadržaja zbog kojih se više nije tako lako sadržajno diferencirati i brzo doći do velike baze pratilaca kao u nekim ranijim fazama TikToka. Iz dana u dan se mogu primetiti brendovi iz različitih industrija kako otvaraju naloge na TikToku i postoji šansa kako ste propustili priliku biti “prvi” na TikToku u svojoj niši.
Kontinuiran nastup na TikTok zahteva proces i produkciju koji imaju svoju vrednost (trošak). Bilo da se radi o sopstvenoj produkciji ili saradnji sa spoljnim kreatorima sadržaja, važno je taj proces kvalitetno postaviti i optimizovati kroz vreme.
Nosioci projekta moraju internim stakeholderima objasniti dugoročan benefit nastupa na TikToku koji nužno u prvim kvartalima neće biti opravdan konverzijom, ROI-em ili nekim drugim pokazateljem.
Najvažnije je kreirati strategiju koja će uspešno preneti brend priču na TikTok. Brendovi treba da pričaju o onome u čemu su dobri i graditi publiku unutar svoje niše.
Koja su tri ključna TikTok trenda za 2023.?
Osvrnuo bih se na nedavno objavljeni trend report od strane TikToka. Niže su oblasti koje bih izdvojio kao priliku za brendove, ali i ostale kreatore sadržaja:
- Prilagođen i zabavan sadžaj koji poziva na akciju. Korisnici na TikToku sve više istražuju, informišu se i traže savete. Zato je važno pokazati (iskustvo), a ne direktno prodavati.
- Ljudi traže nove načine kako brinuti o sebi, ali i male nagrade kako ugoditi sebi. Ako im verodostojno pokažete da vaš proizvod ili usluga mogu pomoći, postoji dobra šansa da budete deo #tiktokmademebuyit trenda.
- Vrednosti podstaknute zajednicom. Pojedinci na TikTok dele svoje ideale, postavljaju pitanja, ali otkrivaju i svoje slabosti. Ako ste prepoznati i delite vrednosti unutar takvih zajednica, veće su šanse da se vaše preporuke, ideje i projekti prenesu na druge.