Marketing mreža svake godine objavljuje seriju tekstova BUSINESS AND TRENDS, u kojima direktori agencija, direktori marketing i komunikacija ocenjuju godinu za nama i daju prognoze za narednu. Naš sagovornik ovoga puta bio je Aleksandar Ružesković, Marketing Director, Forma Ideale.
Kako biste ocenili 2022. godinu u oblasti tržišnih komunikacija u Srbiji? Gde smo, a gde želimo da budemo?
Celu 2022. godinu možemo da opišemo sa dve reči: promena i odgovornost. To je ono što je bilo evidentno i neophodno. U toku pandemije ubrzano smo shvatili koliko je važno da budemo brzi u odlukama i prilagodljivi na nepredviđene situacije, dok se u periodu posle pandemije zadržala neophodnost promena. Zahtevi svih igrača na tržištu postali su drugačiji, kupci su zahtevniji, partneri obazriviji, a zaposleni željni da im ulijete dodatnu sigurnost. Promena je podrazumevala da i dalje pronalazite načine da sve ono što radite iskomunicirate na pravi način, da dođe do odabrane ciljne publike, a da opet napravite razliku. To je izazov koji postavljate ispred sebe kad ste deo kompanije koja je lider i koja kroz različite aktivnosti želi da pokaže da ima ambiciju da ostane na tom putu. Čini se da je 2022. godina pokazala i još veći stepen važnosti da pokažete odgovornost u svim segmentima poslovanja – u biznisu, prema klijentima i zajednici.
Iz svega ovoga proističe da će nam i 2023. biti u istom tonu – brzina kojom se dešavaju promene, navodi nas i motiviše da idemo u korak sa tim i pravimo iskorak na tržištu, uz odgovorno ponašanje prema svima u lancu poslovanja.
Ko su changemakeri u advertising industriji u Srbiji?
Kad razmišljam o ljudima koji stvaraju promene, često se setim drevne poslovice koja kaže da će planinu pomeriti samo onaj koji je u početku pomerao kamenčiće. To znači da svako od nas u advertajzing industriji može da napravi malu promenu, koja generalno gledajući na tržište doprinosi da se ono konstantno menja, razvija i ide korak napred. Na taj način se i međusobno motivišemo i možemo sigurno da činimo „male korake za svet, ali velike za našu industriju“.
Na koji način doprinosite razvoju struke (lično i kroz svoj rad u kompaniji)?
Ponosan sam što smo pokazali da se iz maksimalne posvećenosti, truda i slušanje kupaca mogu izroditi najbolja rešenja – a to je naš projekat koji smo nazvali Kreativni hub Forma Ideale i sa kojim postižemo zapažene rezultate. Svaki dan sve bolje razumemo kupce, vodimo računa o njihovim zahtevima i željama, dok nam oni s druge strane vraćaju poverenjem i lojalnošću. Pokretanjem internet prodavnice, redizajnom sajta, razvojem društvenih mreža i AR aplikacije i planera, pojavljivanjem video uputstava za montažu artikala, uvođenjem live chat-a i bloga i vloga, zakoračili smo u jednu novu eru komunikacije sa zajednicom i našim kupcima. Vodimo računa da pažnju poklonimo i dalje tradiciolnanim medfijima, a istovremeno i dodatno razvijamo društvene mreže koje sada imaju zavidan broj pratilaca, onih kojima je Forma zaista svakodnevni deo doma. Naša Facebook stranica broji 500 000 pratilaca, a Instagram stranica 300 000, uz stalnu tendenciju rasta. Kroz sve to pokazali smo da je u nekim trenucima potrebna hrabrost da napravite iskorak i spremnost da ideju koja ima potencijala „izgurate do kraja“.
Trend koji će obeležiti 2023. godinu…
Moja želja bi bila da se veća društvena odgovornost kompanija uspostavi kao trend koji bi obeležio 2023. godinu i nadam se da će to i ostvariti. Istovremeno, digitalni kanali će i dalje nesumljivo biti dominantni, a praćenje svih novina na njima neophodno.
Od 2023. očekujem…
Da donese, pre svega, zdravlja i vremena da pronađemo najbolji balans između poslovnog i privatnog života. Na taj način ćemo davati još bolje rezultate i biti srećniji i zadovoljniji.