Marketing mreža svake godine objavljuje seriju tekstova BUSINESS AND TRENDS, u kojima direktori agencija, direktori marketing i komunikacija ocenjuju godinu za nama i daju prognoze za narednu. Naša sagovornica ovoga puta bila je Marija Matić, Strategy&Clients Director, Direct Media United Solutions.
Kako biste ocenili 2022. godinu u oblasti tržišnih komunikacija u Srbiji? Gde smo, a gde želimo da budemo?
2022. su pre svega obeležila globalna dešavanja, ekonomska kriza i velika inflacija ali i relaksiranje kovid mera. Svi ovi uticaji dovoljno govore u kom okruženju je cela industrija radila i koliko smo, kad sagledamo celu godinu, pokazali istrajnost i umešnost da se prilagodimo i stvorimo jake tržišne komunikacije.
2022. je u fokus stavila pitanje brand safety, komunikaciju sa Gen Z i efikasnost kampanja.
Naša industrija teži uvodjenju globalnih trendova ali i dalje smo pod uticajem prilično tradicionalnog i malog ekonomskog tržišta. Zahvaljujući pre svega našoj kreativnosti, u svetu gde automatizacija, tehnologija i big data preuzimaju primat, mi i dalje uspešno stvaramo naše originalno advertajzing tržište.
Ko su changemakeri u advertising industriji u Srbiji?
Svaki pojedinac koji se bori da ovo tržište bude korak ispred svake godine. Svaki oglašivač, agencija i medij, koji ulaže u inovativni razvoj svojih segmenata rada.
Na koji način doprinosite razvoju struke (lično i kroz svoj rad u agenciji/kompaniji)?
Direct Media je agencija koja uvodi najnovije trendove na tržište i stvara jake strateške kampanje. Takođe, učestvujemo u svim strukovnim udruženjima i pružamo punu podršku svim inicijativama za unapredjenje i standardizaciju tržišta.
Strateški pravac Direct Medije jesu moderne komunikacije uz realno sagledavanje efikasnosti offline i online oglašavanja. Kao lokalna, nezavisna agencija imamo tu prednost da odlično poznajemo lokalno tržište i da stvaramo efikasne komunikacijske kampanje primenjene ekskluzivno za tržište regiona.
Sigurno da je naš fokus kao i oglašivača i generalno kompanija, komunikacija sa Generacijom Z. Bili smo prva agencija koja je uradila istraživanje za Generaciju Z kao i za Milenijalce. Medjutim, s obzirom na demografsku strukturu stanovništva sagledavamo i važnost drugih segmenata i ciljnih grupa.
Dodala bih i da je jedan od naših glavnih rezultata ove godine sve veći broj digital native brendova sa kojima radimo i zaista napredne komunikacije koje razvijamo.
Ko je danas odgovoran za reputaciju struke u Srbiji?
Često se pominje ova tema, a malo je konkretnih odgovora. Svi mi zaposleni u našoj industriji smo odgovorni za reputaciju struke. Ono što je važno je da su ove godine IAA Srbija i agencija Ipsos Strategic Marketing sproveli istraživanje o reputaciji marketinške struke. Preporučujem ovaj izveštaj koji daje neke od odgovora.
Od 2023. očekujem…
Mnogo! Neka nas obraduje nekim lepim dogadjajima i neka bude mirnija od 2022.
U Novoj 2023. želim svima pre svega zdravlja a zatim i mnogo uspeha i radosti.