Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

OGLAŠAVANJE

spot_img

ISPRATI

Brend od poverenja je dugoročni proces

Vuk Kosovac, Head of Retail, Executive Board Member, OTP banka Srbija govorio je za Mark Club o bankarstvu sa društvenim uticajem.

Zelena agenda je strateško usmerenje OTP banke u Srbiji. Zašto?

Kao jedna od vodećih kompanija u Srbiji, svesni smo odgovornosti koju imamo prema svom okruženju. Upravo zato, usvojili smo ESG strategiju koja podrazumeva strateški planirane aktivnosti u pogledu zaštite životne sredine, društvene odgovornosti i etičkog korporativnog upravljanja. Odgovornost na svim poljima predstavlja temelj našeg poslovanja, za nas ekonomski rast podrazumeva odgovoran odnos prema prirodnim resursima i okruženju i zato smo odlučili da među prvima u Srbiji uvedemo koncept zelenog bankarstva. Da ovo nisu samo fraze, govore brojne inicijative koje kreiramo i podržavamo, a naše opredeljenje pokazuje i rad na minimalizovanju karbonskog otiska banke. Naš konkretan doprinos je, recimo, što se banka u potpunosti snabdeva električnom energijom iz obnovljivih izvora. Na krovu naše centralne zgrade imamo solarnu elektranu iz koje proizvedena električna energija ide direktno u sistem snabdevanja EPS-a, putem kojeg dolazi do svih naših filijala. Trenutno kreiramo nove, zelene bankarske proizvode, kojima želimo da podstaknemo i naše klijente da budu ekološki odgovorni. Zahvaljujući ovoj viziji, danas smo predvodnik zelene tranzicije u bankarskom sektoru, a ekološki održivo poslovanje je jedno od naših strateških usmerenja.

Očekuje li se od jedne banke da se bavi pitanjima ekologije i da daje svoj doprinos smanjenju karbonskog otiska?

Smatram da je danas apsolutno neophodno da svi, i kao pojedinci i kao kompanije, budemo svesni uticaja klimatskih promena na naš svakodnevni život, i da budemo spremni da damo svoj doprinos u zaštiti životne sredine. Smatram da smo to dužni i sebi, i svojoj deci i zajednici u kojoj živimo i radimo, jer direktno utiče na kvalitet naših života. Vođeni upravo ovim ciljem, ovogodišnje izdanje našeg preduzetničkog konkursa Generator Zero bilo je posvećeno nagrađivanju i podršci rešenjima koja doprinose smanjenju karbonskog otiska. Konkurs je iznedrio fenomenalne inovacije koje značajno utiču na smanjenje karbonskog otiska, a Francusko-srpska privredna komora, nagradila je naš društveno-odgovorni angažman i potvrdila značaj Generatora prestižnim priznanjem Grand Prix. Verujem da je OTP banka primer kako se može ostvariti pozitivan uticaj na sredinu i motivisati svoje klijente i korisnike ka održivom poslovanju.

Šta danas znači bankarstvo sa društvenim uticajem?

Značajan uspeh banke u poslovnom, finansijskom smislu, podrazumeva i posvećenost i odgovornost za razvoj našeg društva u celini. Naš društveni angažman, osim zaštite životne sredine, temelji se na odgovornosti prema tržištu, zaposlenima i zajednici. Krajem 2019. godine pokrenuli smo inicijativu Generator dobrih dela, sa ciljem povećanja vidljivosti socijalnog preduzetništva u Srbiji, a koja će svoj nastavak dobiti i u oktobru ove godine. Banka se odazvala i pozivu Koalicije za dobročinstvo i priključila kampanji „Spasimo hranu, spasimo humanost“, koja se organizuje povodom obeležavanja Nacionalnog dana davanja. Takođe, podrška i ulaganje u sport, kao i promocija olimpijskih vrednosti, predstavljaju jedno od najznačajnijih oblasti u segmentu korporativnih aktivnosti OTP banke, koja je već 20 godina sponzor Olimpijskog komiteta Srbije. Ujedno, ovo je ubedljivo najduže sponzorstvo u srpskom sportu i primer uspešne saradnje između poslovnog sektora sa jednom ovako uglednom sportskom institucijom. Osim sporta, OTP banka ulaže i u kulturu. Tokom naše dugogodišnje saradnje sa galerijom Matice srpske, pružili smo podršku brojnim projektima posvećenim očuvanju nacionalnog kulturnog nasleđa. Ove godine banka je podržala i nagradni književni konkurs izdavačke kuće Booka za originalan i neobjavljen roman na srpskom jeziku.

Zašto je digitalizacija u bankarstvu neophodna za unapređenje korisničkog iskustva?

Poslednjih godina svedočimo sve većoj upotrebi tehnologije u svakodnevnom životu. Pandemija je ovaj proces ubrzala, ali i značajno preorijentisala potrošače na onlajn svet. Danas vam telefon nije samo sredstvo za komunikaciju sa prijateljima, porodicom, već i glavni alat putem kojeg kupujete, radite ili čak i uzimate kredit. Sa promenom navika potrošača, došlo je i do drugačijih očekivanja od banaka. Korisnici danas žele brze, jednostavne i bezbedne usluge – bez odlaska u ekspoziture, čekanja u redovima i obimnih procedura. Upravo zbog toga smo u proteklom periodu radili na unapređivanju naših digitalnih servisa i aplikacija. Uveli smo brojne novine koje omogućavaju da se putem mobilnog telefona obavi veliki broj transakcija, kao što su onlajn keš kredit, plaćanje mobilnim novčanikom – digitalnom karticom u telefonu – kroz mCardApplePay, a od ovog leta i kroz Google Pay uslugu, kao i Pay by Link za generisanje linka za bezbedno plaćanje karticom, a koji se šalje kupcu mejlom ili telefonom, što je dosta praktično za trgovce koji nemaju POS terminal. Istovremeno, nakon razgovora sa korisnicima, lansirali smo novu, unapređenu verziju m-banking aplikacije. Takođe, fokusirani smo i na segment malog i srednjeg preduzetništva i pronalaženja mogućnosti da pomognemo malim biznisima da poboljšaju i unaprede prodaju uvođenjem e-commerce usluge, koja im otvara novi kanal prodaje ka njihovim korisnicima.

Šta za Vas znači REMARKABLE poslovni uspeh?

Svest potrošača se promenila i očekivanja koja imaju od kompanija su značajno porasla. Ovo je uticalo na klimu u poslovnom svetu u kojem profit prestaje da bude jedini kriterijum za uspeh. Danas morate da pokažete brigu prema korisniku i u situacijama kada to ne donosi direktnu korist ili čak predstavlja gubitak. Ukoliko nije praćen poverenjem, korporativnom kulturom koja klijenta stavlja u centar pažnje i društvenom odgovornošću, sam profit u jednoj godini ne predstavlja faktor stabilnosti na koji kompanija može dugoročno da se osloni. Jedino uspeh iza kojeg stoji kombinacija svih ovih elemenata može da se nazove REMARKABLE poslovnim ostvarenjem.

 

spot_img

PROJEKAT

spot_img

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

5,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!