Povodom konkursa Mark Awards (powered by PepsiCo), a kako bi dodatno promovisali njihove potencijale i uspehe, uradili smo seriju intervjua sa nominovanima za ova prestižna priznanja. Danas, za naš portal, govori Aleksandar Ružesković, Marketing Director, Forma Ideale.
U kojoj meri danas marketinške aktivnosti utiču na ukupne poslovne rezultate kompanije?
Veliki je broj stvari koje utiču na poslovne rezultate jedne kompanije, a sve one aktivnosti koje se realizuju sa ciljem da se proizvod približi svim ciljnim grupama, predstavljaju neizostavni deo godišnjih planova i strategija koje se planiraju na najvišem nivou. Danas su kupci sve zahtevniji, žele da im se posvetite, da obratite pažnju na njihove potrebe, ali i da im ponudite nešto novo, drugačije, uz očuvanje kvaliteta koji imate. Na taj način je kompanija Forma Ideale gradila poverenje sa potrošačima, kojima je proizvod i namenjen, a što su oni odmah i prepoznali. Zato bez dobro osmišljenog marketing plana, teško je zamisliti da možete kroz proizvod ispričati priču koja može da ga pozicionira tamo gde želite. Marketing planovi bi trebalo da budu neizostavni deo biznis planova jedne kompanije, a koji umnogome mogu da doprinesu njihovom ostvarivanju.
Zašto je neophodno uključivanje marketing i PR stručnjaka u strateške odluke kompanija?
Poslednje dve godine posebno su pokazale koliko je važna veza između marketinga, još više PR-a i strateških odluka koje menadžment donosi, a u vezi su sa svim onim što kompanija želi da ostvari. Obostrano razumevanje, poverenje koje marketing i PR stručnjaci u jednoj kompaniji izgrade predstavlja dobar osnov da se njihove odluke čuju na mestima gde se odluke donose i pre nego što one budu konačne. Način na koji se komunicira sa svim ciljnim javnostima – od poslovnih saradnika, partnera, do medija i krajnjeg kupca, doprinosi da se brend pozicionira, da ima snažnije prisustvo na tržištu i da se jasno prepoznaju sve njegove prednosti – od kvaliteta, cene, dostupnosti. Sve ovo doprinosi da se glas brenda čuje i da postane prepoznatljiv , što se konkretno i događa sa brendom Forma Ideale što potvrđuju mnogobrojna istraživanja u poslednjih nekoliko godina.
Šta danas znači biti REMARKABLE stručnjak?
Odgovoran, posvećen, istrajan i timski igrač – spreman da sasluša, prenosi znanje, poznaje svoj tim i dozvoli da ljudi sa kojima radi upoznaju njega. Kako se postavite prema drugima, zavisi i dosta i kakve rezultate od ljudi možete da očekujete. Remarkable stručnjak treba da izvuče najbolje iz svog tima, da prepoznaje trenutke u napredovaju svakog od njih i iskoristi ih, jer na taj način njima se otvara prostor da napreduju, a vama da istražujete nove mogućnosti i prilike. Remarkable stručnjak se ne takmiči sa svojim timom, on želi da svaki pojedinac bude jednako dobar kao on, poželjno je – i bolji. Remarkable igrač je plejmejker koji svojim „saigračima“ asistira za pobedu, uz poruku: „Ja ne želim da se takmičim sa vama jer želim da i vi pobedite“.
Na koji uspeh u karijeri ste najponosniji?
Albert Ajnštajn je govorio: „Nemojte pokušavati biti samo uspešna osoba, nego i osoba od vrednosti“. Mogu da kažem da sam najviše ponosan na to što sam uspeo da za 25 godina provedenih u ovom poslu zadržim vrednosti kojima se rukovodim kroz život, pa i u poslu da ih prenesem na ljude sa kojima radim. Kada vidim njihov napredak i kako nižu uspehe, siguran sam da svi zajedno koračamo pravim putem.
Spisak svih nominovanih dostupan je na sajtu mark-awards.rs